2008-08-04

18 PB

Titta där är BAMM

Med 18 PB (Pinnar Bamm) är det dags att börja titta ditåt. Vi tar fram en kikare och påbörjar uppladdningen med en nedräkning. Lucka nummer ett (18), dag ett (18), läste jag PM (PrograMmet) för första gången och såg att reglerna blivit aningen förändrade sen sist. Nu för tiden räcker det med vindtät byxa istället för regnbyxor. Nytt är också att en buff är en mössa. Sen måste jag tjacka en ny elastisk binda då den tydligen ska vara minst 2 meter lång och 8 cm bred. I morgon är det 17 PB...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå för binda? Ska det inte räcka med arméns första förband?

Hursomhelst är man ju sjukt sugen på att åka upp!!! Körde det längsta träningspasset i går, och som grädde på moset väntar till helgen ett grymt backpass! Därefter gäller det att mysa in formen.

Såg förresten att ett Rock-lag försvunnit från startlistan = mindre konkurrens för oss andra ;-)

/Rocker

Pälle sa...

Binda ska det vara och den ska vara elastisk och 2 meter i outsträckt längd så nej det räcker tydligen inte med första förbandet längre.

Jo nu är det 18 nej förlåt 17 dagar kvar. Själv körde jag ett stenhårt benstyrke och trampmaskinspass över 90 min på gymet i morse och ikväll blir det löpning, jajemensan, dubbelpass, fan vet om jag inte ska sova i supairtältet på tomten också!

Tomas och Peter i lag II ;-)klenade ur även om den officiella förklaring var jobbrelaterad så nu tar lag I (eliten alltså) över 100% av rockenrollflaggan.

Pälle sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.