2008-10-07

Ett vanligt träningpass en helt vanlig vardag


Ja man kan faktiskt säga att gårdagens pass var ett helt vanligt pass för en som vi. Vi menas ju sedemera vi extrema ultra distanslöpare.
På kartan kan ni se min rutt just denna dag och rutten visade sig bli 19,7km en distans väl värd en sån som mig. Under detta pass så infogade jag 4st 4min intervaller med 4min aktiv vila mellan. Jag försökte hålla ett rellativt bra tempo men fick aldrig riktigt till det med farten utan den snabbaste km-tiden blev bara 3.56.
Det kanske var just därför jag valde att se till att köra ett långt pass så man fick ut något av passet =)
Medelkilimetertiden visade sig bli 5.16 på hela passet så jag höll väl ett ganska bra tempo passet igenom.
Passets längd blev 1tim 44min på mindre skogsstigar/grusstig. Sätter man detta i relativitet mot Lidingöloppet så hade man fått RÅDÄNG av Lars 2.09 och Pälles 2.14 tider.
Men jag väntar tills Rogaine startar(smile).