2008-10-22

STEN - STONE - ROCK

Nu är det ÄNTLIGEN klart! Om jag räknade rätt i mörkret igår är sisådär 8 500 smågatstenar lagda på Rödingstigens infart.

Om man räknar med att varje sten väger 2,6 kilo (och det gör dom) blir det 22 100 kilo på ett ungefär. Ett ganska bra styrkepass om jag får säga det själv.

Om man sen räknar på att det har tagit ganska precis två och ett halvt år att lägga de 8 500 små satans djävlarna kan man väl säga att det var ett rätt hyffsat distanspass om jag får säga det själv.
Om man sen räknar på att det har tagit ganska precis två och ett halvt år och att det varit enormt superdrygt kan man väl säga att det är ett var ett skapligt tufft mentalt pass om jag får säga det själv.


Nu kan man äntligen börja träna på riktigt! Nä i morgon blir det säkert något nytt byggprojekt och sen ska båten vinterkonserveras och sen är det barnkalas och sen... Annars kan man kanske springa på stenarna och då får Rockrunners en helt ny innebörd. ROCK ON!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken intressant hemsida. Jag blir ju alldeles stenad....