2008-12-07

Skinkloppetreportaget

Elin och Martin arrangerade skinkloppet från Ravinenstugans byggarbetsplats. OK Ravinen har verkligen en grymt bra lokal som nu verkar vara på väg att bli ännu bättre. Undrar hur många år det tar till Team Rockrunners bygger ut sin klubblokal?

Veckans första och sista pass blev alltså tidsgissning. Efter att ha knytit skorna fick jag en karta med en bana som var uppklistrad på en pappersrulle. Man fick inte titta utan det var bara att gissa tiden direkt. Givetvis var GPS och klocka bannlysta så det var bara att köra. Efter en träningsfri vecka och två dagars julbordsätande kände jag mig lika rund som kartan. Den uppklistrade banan mätte 6,4 km så min gissning blev 50:50.

Så gick starten, då menar jag GICK starten, i alla fall gick jag upp för backen. Ettan och tvåan satt där de skulle men trean gjorde det inte. Nu tror ni väl att jag glömde vrida på rullen och hamnade utanför kartan men så var inte fallet. Nä jag sprang, förlåt gick, snett bara, ner till stigen, genom kärret och tillbaka. En blöt bom!

Dessbättre funkade resten av banan hyffsat även om klockan sprang ifrån mig. Måltiden blev till slut 56 minuter och en handfull sekunder. Nästa måltid var risgrynsgröt på det alldeles förträffliga och supertrevliga fikat, luciatåget och prisutdelningen.

Ska vi ta över team STARCUS gamla klubblokal? I så fall är det dags för renovering, utbyggnation, installation av dusch och tilläggsisolering. Nästa helg?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni är väl hårda grabbar och behöver väl ingen isolering. Jo förresten, kanske sådan där plast som ni använder som liggunderlag. Duschar gör ni väl i regnet eller tvagar er i något blött område typ kärr. Pälles mage är blir nog mindre efter jul, så då får ni nog plats i ena byggnaden. I den andra kan ni ha konserer eller disco.
Puss Ili Puss