2009-02-26

ÅRETS TRÅKIGASTE?

Tävlingens datum: 2009-03-14
Plats: Östergötland
Sträcka: 5 km
Typ av träning: Löpning 2 Varv runt industriområde i Mjölby.
Mer info kommer dyka upp på
http://www.akele.nu/

Funbeat hittade jag idag årets tråkigaste tävlingsinbjudan. Smaka på "Löpning 2 Varv runt industriområde i Mjölby." Inget vidare gott alls faktiskt. Två varv runt ett industriområde KAN funka, i alla fall om man tänker slaskintervaller i hällregn eller något annat djävligt. Men Mjölby! Det är ju där man svänger av E4 på väg till Tranås (om man nu ska dit). En avfart och ett McDonalds sen är det slut. Även om det är en träningstävling off season låter det så tråkigt att, att... jag (mitt dumma nöt) kunde inte låta bli att klicka på länken. Upptäckte då att till och med Akele själva verkar inse faktum - det finns ingen information. Visserligen stod det "mer info kommer att dyka upp" men ärligt talat - finns Mjölby? Jag klickade vidare och hamnade på kommunens hemsida som sa:

Mjölby - kommunen där hjulen snurrar

Fan, man kanske borde anmäla sig i alla fall?

1 kommentar:

Kart-Bosse sa...

O-ringen gick ju där för något år sedan och jag bodde i en lägenhet mitt i stan. När jag då skrev på min blogg om detta O-ringen så skrev jag att jag var i Mölndal. Så du har rätt: Mjölby finns inte. Näe...