2009-02-15

VM-guld



Hela Söndagen blev ett lyckorus redan tidigt då Helena Jonsson tog ett välförtjänt GULD, Grattis tjejen.

Dagen fylldes på med att slalomkillarna redan i första åket visade att de letade guld, framför allt Brolenius som låg 2:a. Men senare under andra åket så åkte Myrer ut som vanligt även Brolenius och Hargins 5:e plats visade sig bli Sveriges bästa placering under detta alpina VM. Uselt alpint landslag just nu, eller kanske vi förväntar oss för mycket av dem?

Mitt emellan VM-guld och alpina besvikelser så gjordes det upp om vem som skulle ta jaktstarts medaljerna i herrarnas skidskytte. Där visste väl alla att ingen kunde spöa den suveräne Björndalen i spåren och som sagt inte ens en jurry kunde efter vissa rabalder om en felåkning fälla honom.

Med alla dessa saker i huvudet så skulle jag ut på ett pass på kartan ovan Arlanda där jag med en kart från 1999 ritade i mitt långpass. Men jag var långt ifrån en VM form så illa som jag orienterade, men kanske inte konstigt det när det ända jag tänkte på var VM-guld, uselt alpint landslag och Björndalens tangering av vår egna suveräna Stenmarks alla världscupsegrar.

Inte nog med det så lyckades jag även springa på avlyst område :S
Tydligen så ska Grymmnatta gå just på den karta jag tränade på idag. Men vafan jag har nog ingen fördel av det, jag som orienterade som en kossa idag. Inte heller kom jag runt hela banan heller då jag kom iväg sent och det började skymma tidigt.

Men i det hela stora så var det en bra dag, ett VM-GULD tog vi i alla fall.
Tack Helena Jonsson