2009-03-28

ÅRETS FÖRSTA DAG-TÄVLING

Om man vinner årets första tävling måste det betyda att man är bäst. Om man vinner sitt livs allra första H40-tävling måste det betyda att man är ännu bättre eftersom H40 är världens hårdaste klass. Om man dessutom slår en 107-rankad (Per Ek) måste det betyda att man är minst den 106:e bästa orienteraren i Sverige. Ja jag vet att AspLövet är bäst och att rankinglistan ljuger. Peter Öberg är egentligen bara tvåa och det är därför jag inte står som 106:a (för det gör Henrik Jansson IKHP).

Vaddå slog inte Per Ek? DNS är fan visst att deltaga! Dessutom är man fett klen om man viker ner sig för lite snöglopp och regn i luften. Ja det var spårsnö men jag startade nästan först så det var faktiskt jag som spårade. Alltså är jag inte bara bäst på att orientera. Jag sprang snabbast också. Synd att jag inte är med på terräng-vm som går på TV nu. Jag tror nog jag vunnit det också!

Nästa helg är det en tävling som ligger på agendan. Ursvik Ultra i sumpan, ska bli kul nu när man är bäst :)

2 kommentarer:

Kart-Bosse sa...

Grattis! Vilken rivstart! Du har ju tränat mycket slalom på sistone så du var hemvan med spårsnön – men några slalomsvängar syntes inte i detta lopp från din sida. I stället ser ditt race mer ut som en speed ski-körning spik på. Trevligt!

AspLövet sa...

Grattis!

Jag har hört ett rykte rörandes epitetet "Världens bästa orienterare". Tydligen har den myten ifrågasatts och kommer testas av Mythbusters nästa säsong.