2009-04-06

EN SEGER ÄR EN SEGER ÄR EN...

Eftersom teamets lärare har påsklov har han lovat att sno ihop ett reportage. Tills att det är klart får vi nöja oss med resultaten:

Sträcka 1, Peter, 73 min, växlade 5:a, 6 min efter
Sträcka 2, Lasse 68 min, växlade 1:a, 10 min före
Sträcka 3, Pälle, 72 min, växlade 1:a, 15 min före
Sträcka 4, Jonas, 69 min, växlade 1:a, 20 min före
Sträcka 5, Tomas, 73 min, växlade 1:a, 17,5 min före

Totaltiden blev 5:56 och det räckte till seger. Lärarn, Pälle och Tomas var kvar ända in i kaklet och fick (förutom ära och berömmelse) tishörts, maximkakor och liniment i pris till alla i teamet. Dessutom fick vi se segrarn segra i den riktiga klassen. Han sprang nästan lika fort och hade kommit fyra i stafetten. Förutom att han säkert fick något vanligt pris blev han VR (vilket är mycket ärorikare än alla segrar, priser och segerkransar i hela världen) men det vet vi ju redan. Skriv nu Lasse!

11 kommentarer:

AspLövet sa...

Två killar till och Team Rockrunners har ett Jukolalag. Skulle det kanske gå bättre att utmana Rockrunners än Enskede som svek förra året?

Som supporterklubbsmedlem i år på Jukola skulle det vara trevligt att ha det att se fram emot.

Team 1 sa...

grattis bra kört

Pälle sa...

AspLövet>> Team Rockrunners löpare är starka (nåja inte som den där FJS-Daniel men rätt starka i alla fall) och kan därför dubblera. Å andra sidan ska 4 pers till LAMM helgen innan så jag tror det blir tajt med Jukola i år. Å tredje sidan får man nog inte dubblera på Jukola. Å fjärde sidan var jag en av dom som vek ner sig i Enskede-Väsbyutmaningen 2008. Å femte sidan: En bärs är en bärs är en bärs...

Team 1>> Tack! Kommer någon av er med till Munkastigen och kör ännu bättre?

Jonas sa...

Lite besviken är man på Tomas som tappar 8min till de som kommer 2:a ;)

Tomas sa...

Okej, så om man sprungit 2 tävlingar (nattorientering fredag, orienteringstävling på lördagen) inom 44tim innan jag sprang 15km och fått 14tim sömn innom dessa 44tim så kan jag inte prestera max.

Skulle jag laddat inför UU så skulle jag gått under 65 kan jag lova. :)

Pälle sa...

Hade jag inte varit ute och gått med kusin Casper i barnvagn så mycket och tagit av skidboxen från bilen och vårstädat hela tomten så kan jag inte prestera max.

Skulle jag ha laddat inför UU skulle jag gått under 60 fan, lätt, kan jag lova. :)

Unknown sa...

Killar då hade ni kanske varit i närheten av killen i ett av lagen längre ner i prislistan som enligt resultatet kutade runt på 55. Han hade nog varken kutat orientering eller tagit av takboxar innan racet.. För han kan väl inte ha genat...

Jonas sa...

Skönt med lite hets.....

Pälle sa...

55 nä det hade jag aldrig klarat. Möjligtvis på en torr bana :-D

Tomas sa...

Hallå ingen av oss skulle klara den tiden, kolla rekordtiderna! Ska ni mäta er med Hasse Mård och Johan Näsman eller?
När jag har gjort 15km spåret på 63min en sommar för långe sedan och bättre än så kan jag inte springa.

Men vem vet kanske man bara blir bättre ju äldre man är ;)

Unknown sa...

Jo vi hade klarat 55 allihop om vi också hade genat...