2009-04-21

LÅNGA NATTEN PÅ NATTEN

Det var visserligen 4 kilometer längre än i måndags. Det var visserligen på natten. Det var visserligen bara... Stopp stopp stopp! Den riktiga långa natten var faktiskt på riktigt.

18 riktiga kilometrar, 35 riktiga kontroller, riktigt mörker, riktiga minusgrader, riktigt täta grönområden, riktigt risiga hyggen, riktigt höga murar, riktigt långa långsträckor, riktiga bommar, riktigt korta kortsträckor, riktigt riktiga bommar, riktig kontrollplockning, en riktig miss, riktig lera, riktigt rostig taggtråd, riktig klungspurt. Täten sprang riktigt fort och jag tappade riktigt mycket. Slutligen - det var riktigt kallt i duschen!

Men allt var inte mörker. Jonatans hembyggda riktigt skarpa superlampa lös upp skogen riktigt bra. Bokskogen längst bort var riktigt fin. Jag orkade riktigt bra. Jag har fortfarande en riktigt lång svit med 25 genomförda Tiomila och 26 sprungna sträckor. Det är klart jag står där vid kartplanket i Finspång. Jag är riktigt sugen!

4 kommentarer:

Jonas sa...

Bra kämpat Pälle, tycker det inte ser ut som några grövre missar.

Tomas sa...

Nja vägvalen kan ju diskuteras, men å andra sidan var jag inte där så jag uttalar mig inte. Bra jobbat pälle.

Pälle sa...

Vägvalen på hela första varvet skötte andra så där skyller jag på dom. Vägvalen och bommarna efter varvningen (kolla in löpningen mellan 54 och 142) skötte jag och Jakob Oma Söders. Ingen höjdare va?

Jonas sa...

Snygg båge! Liknar ungefär mina löpvägar, man blir ju iallafall stark ;)