2009-04-04

Mycket nu!

Fredagen så stod natt-ol på agendan, en grym natt i skogen norr om Arlanda i regi av Väsby OK. I H35-klassen fanns inte mindre än Jimmy Birklin en elitorienterare som vart aktiv i landslaget som ung. Min planering var att försöka hålla bra tempo och gå säkert, tempot var det inge fel på men osäkerheten om vart jag var fanns nästan hela tiden.
I sin helhet gick det ganska bra, missade kanske 5 min och kom till slut på en 2:a plats 3min efter Jimmy och 3 min före min egna bror som kom 3:a.

ALBINSSON here we come!

Tack Väsby för en riktigt bra bana och tävling.

Kl.07.45 tyckte min egna son att det var dags för oss att stiga upp, jag hade då fått ca.7tim sömn :(
Men det var bara att gå upp och förbereda sig för Lödagens agenda, Länna sprinten.
Vi åkte tidigt då vädret var så fint med en 15 grader och sol, mums.
Väl på platts blev det en Kaffe och småsnack med kompisar.
Malte och Caroline drog iväg på inskolning, där glada och sura gubbar visar vägen.
Kan säga att Malte är 3,5 år och gick denna dag 5km utan att klaga, ser en framtid i honom som långdistansare ;)

Efter en stund så joggade jag till start för att idag springa i den tuffare H21-klassen. Kände att benen bar mig bra även idag fast efter halva loppet blev jag trött och sista halvan gick bra mycket saktare än andra. En del småmissar även idag vilket gjorde att jag bara hamnade i mitten av resultatlistan och ca 7 min efter segraren på en 5,1km bana.
Men jag ser de första tävlingarna mer som fartträning än att hamna bra i resultatlistan ;)

Nu är det ca 12 tim innan jag ska kör nästa lopp, Ursvik Ultra med boysen i Teamet, bra att jag får sista sträckan så jag får villa länge. Rock on, en seger väntar om jag håller måttet ;)

Inga kommentarer: