2009-05-11

SÄMRE ÄN BAJEN?

Bajen var skitdåliga mot Kalmar i förra veckan. Jag tänkte ett tag att jag var ännu sämre på Söders tävling igår. Fyra bommar (2:an, 4:an, 6:an och 11:an) borde ju kunna motsvara ett fotbollsresultat med 1-4. Men sen började jag analysera lite och kom på att jag faktiskt spikade 1:an, 3:an, 5:an, 8:an, 9:an, 11:an, 12:an och 13. Om man snackar fotboll borde det bli 8-4. Till 7:an sprang jag bara lite snett och hamnade i en rotvälta. Det kan väl inte ses som en bom = insläppt mål men nog kan det jämföras med en missad frispark i bra läge.

Räknar man på det här sättet var jag alltså bättre än Bajen! Dessutom slog jag Djurgården med 2-1 (Chricke som kom 12:a är inbiten järnkamin). Kom ifatt honom vid femman, sprang om honom vid sexan, sprang om honom igen på väg till sjuan. Bajen slog ju Djurgården med 2-1 i verkligheten också så det måste betyda att allt det här är sant!

1 kommentar:

Kart-Bosse sa...

Pälle! Akta dig! Du lär ju ut orientering så att även icke-orienterare skulle kunna förstå dig!