2009-05-13

Thomas är Bäst på CykeL



Thomas "Gotland" Lövqvist bar idag den Rosa ledartröjan på 5:e etappen i Giro d´Italia vilket han förtjänar efter alla fina framgångar.

Själv så tog man fram sin MTB för årets första pass på cykeln och den var blandade känslor kan jag säga, glädje för Thomas skull, glädje för mig som kom ut på ett träningspass, skön känsla i solskenet medans man for fram, mjölksyra i alla backar, ont i ryggen hela passet, men ändå kändes det som att man var med Thomas i främsta klungan hela tiden efter att sett dagens etapp på Eurosport.

Rundan som det blev idag var riktigt kupperad och väl hemma så skakade benen bra när jag klev av cykeln. Men skit i mig nu, en större sak har hänt.

GRATTIS Thomas "Gotland" Lövqvist till ett fantastiskt fint lopp idag med din Rosa ledartröja. Den satt riktigt snyggt på dig. Du kan väl få på dig den inför sista etappen med :)

En Lassie: Jag har faktiskt varit på en 30 års skiva på Gotland där mina vänner Jenny och Kjelle bor. Då träffade jag Thomas "Gotland" Lövqvist och skakade hand med honom. Han jobbade som dräng på Kjelles grisgård innan han blev cykelfrälst. Det var faktiskt så han kom att bli cyklist. Han cyklade varje dag från och till grisgården och fick på de viset en grym träning som har banat fram för hans framgångar senare.

5 kommentarer:

Johan sa...

Kul att du skrev om "Gotland" för jag och Tina satt igår kväll och spekulerade om hur du "kände" Gotland. Tror att du berättade det när vi var PÅ Gotland :-)
I dag var han helt enorm som kom tillbaka när han hade släppt.
Dessutom Grattar jag dig i förskott!

Pälle sa...

Jag har varit på Gotland, alltså inte varit PÅ Gotland utan VARIT på Gotland!

Tomas sa...

Fan pälle vad snuskig du är, har du vart på Gotland :)

Jonas sa...

Tomas, du måste ha klippt in fotot från damklassen, det är ju tre kärringar på fotot ;)

Tomas sa...

Taskig du e Jonas.

Tack Johan, en bra dag so far :)