2009-05-25

Veckans RockRunner v.22

NORWEGIAN BLUE
Norge var det ja... Och min norska favorit är såklart min Norwegian Blue DBS (ja, vi vet vad förkortningen står för...), byggd av solid norwegian wood och uppsmörjd med äkta nordsjöolja. Och jodå, häromdagen tog den mig ut till Värmdö och hem igen, den tar mig fram och tillbaka till jobbet varje dag och på ett helt otroligt säkert sätt tar den mig hem från krogen varje kväll - trots att jag aldrig minns hur jag kommit hem så står hojen där och glänser utanför fönstret när jag vaknar...

Min Norwegian Blue skulle förstås vara träningsredskapet nummer ett nu när benen strejkar - men fan vad trist det är att cykla... Jo, så är det med det!!!

16 kommentarer:

Rocker sa...

Trist att cykla? Du kanske inte har hittat rätt cykeltröja?
http://www.primalshop.dk/Graphics/Products/207.gif

Pälle sa...

Han den där "Dåren Bakom Styret" (för det är väl det DBS står för) som skrev detta inlägg har inte hajat det där med Iron Maiden ännu men finns det några punktröjor på primalshop så köper han nog en!

Unknown sa...

Hur punk är egentligen cykling?

Unknown sa...

Apropå det förresten. Här kommer ett bloggtips: http://strongcomeon.blogspot.com

Pälle sa...

Cykling är pop löpning är hårdrock! (den där Iron Maiden-killerströjan ska man ha när man springer)

Kunde du inte lagt in strongcomeon som länk direkt så att jag slapp. Nu är det fixat fan! Men du måste skriva mer här annars tar jag bort länken ;-)

s-kils sa...

ja visst är det stadig och pålitlig.. särskilt FOTBROMSEN! ;-) och, come on, ge kedjan lite olja nu.

s-kils sa...

ps. Döden Bakom Styret, betyder det faktiskt. :-O

Unknown sa...

Damernas BröstSalva... Och den har ingen fotbroms - det var ju därför den var så jobbig i nerförsbacke när jag pratade i telefon samtidigt...

Och löpning är väl inte hårdrock - Black Sabbath i så fall... Löpning är förresten inte punk eller garage heller. Löpning är inte musik,och punkrock är verkligen inte löpning, det är jag säker på. Det är därflör man kan hålla på med båda utan att blanda ihop dom... Däremot är nog klättring rätt mycket reggae. Varför vete fan, det bara känns så.

Unknown sa...

Och en till: Cykling är nog rätt mycket 80-talsdisco. Åtminstone om man ser till kläderna - IM-tröja eller inte.

Pälle sa...

80-talsdisco då blir det:

Disco Bakom Styret

Ikväll ska jag och jonas klämma höjdmeter inför LAMM. Klockan 18:10 är det samling på toppen.

Träninssällskap och eller publik/hejarklack mottages tacksamt. Inga cyklar är tillåtna!

Bergslöpning är hårdrock sådeså!

Pälle sa...

Jag var tämligen säker på att DBS var danskt men en sökning på goooooogle sa:

DBS är en norsk kvalitetscykel som funnits på den svenska marknaden i över 50 år. DBS betyder ”Den Beste Sykkel”

Jag som trodde norrmän bara var bra på ski og olje!

mange sa...

Pälle: Hur reser ni till LAMM och vart ska ni bo innan/efter?
/mange A

Pälle sa...

Tomas och Peter flyger ett flyg som går någon tid på torsdag. De sover på flygplatsen och väntar in oss som kommer på fredag.

Jonas flyger British Airways helt säkert och det hoppas jag att jag gör åxå men vi har problem att boka om biljetten med det där inkompetenta engelska bolaget som tror att alla är terrorister. Ev kanske det blir så att jag tar ett flyg med KLM istället men vi har ju en biljett så jag hoppas det inte blir så.

Vi sover någonstans på fredag-lördag och sen sover vi supairtält i nattlägret och sen sover vi någon annanstans söndag-måndag. Var vet jag inte men det vet nog någon av dom andra tre?

Hmmm det är bara 11 dagar kvar. Lasse jobbar återigen på att övertyga BA om att ingen av oss tänker kasta granater på deras flygplan. Tills dess tränar jag och Jonas backträning. 18:10 på toppen av Bajenbacken vi syns väl?!?!

Pälle sa...

Mange hur var när åker bor ni?

mange sa...

Jag tar morgon tåget kl.0600 på torsdagen till Göteborg, möter upp resten av ligan där. Sedan Ryanair till Prestwick. Vi bor i Spean Bridge på torsdagkväll. Fredag upp till tävlingen, där har vi fått hjälp att boka boende av Martin Stone. Sedan Supair tält! Söndag kväll återigen Spean Bridge.

s-kils sa...

..men tillbaks till cykeln. Lars, det var ju just din bokstavliga FOTBROMS jag talade om! trögis! ;-)