2009-06-02

INGEN RYMDBLANKETT

Each team must carry a tent with ground sheet, food for evening meal and breakfast, stove and means to produce hot food/drink, first aid kit to include wound dressings (one large), triangular bandage, roller bandage & anti-inflammatory tablets/ointments (not compulsory). Each person must wear or carry a whistle, compass, map, pencil & paper, torch (not penlight) with spare bulb & 6 hours light. A Petzl Tikka and similar torches which contain multiple LEDs are fine. A sleeping bag, survival bag (not space blanket), waterproof cagoule with hood (not a Pertex windproof), overtrousers (these can be Pertex), hat & gloves, tracksters/thermal bottoms (lycra tights OK if weather forecast is good), thermal vest or similar, warm thicker top, hill food for each day with a small amount of emergency rations to remain at the end of day 2. A Goretex bivi bag may be used as a sleeping bag but not as a tent. The Blizzard Pack is an acceptable alternative to a sleeping bag.

De är inte lite märkliga de där skotska reglerna. Liggunderlag? Nädå det behövs inte, sov rätt på backen bara! Rymdfilt? Nä det ska vara nån sorts överlevnadspåse. Kan ge mig den på att en sopsäck går bra! Skulle inte förvåna mig om det står att sportdryck förbjudet och whisky tillåtet!

5 kommentarer:

Rocker sa...

Din rymdfilt verkar ju reflektera radar! Det kan säkert komma till användning ute på fjället (eller säger man heden i Skottland?).

Tomas sa...

Jag kommer i alla fall ha liggunderlag, ska sova fint på natten i skitvädret som tydligen ska vara :)

mange sa...

Tänk på att rymd filten inte är tillåten, det måste vara en rymd påse.

Pälle sa...

Rocker>>Jag tänkte använda den som nödproviant!

Tomas>>Jag med men, ett kort, funkar det i Björkan så funkar det i högländerna.

Mange>>Jag har ingen så jag får väl ta med en sopsäck då :-)

Peter sa att det går att köpa i deras utrustningsbutik som tydligen är så välutrustad att man kan åka utan grejor och köpa allt.

Unknown sa...

Flyger man Ryan Air kan det löna sig att köpa grejerna på plats.

Sitter här med lite ångest just nu.. Det är ju idag/imorn ni drar. F-ord! K-ord! Well, it goes more trains - even for invalides..

Go for it boys!

Cheers!