2009-09-14

BAMM-FJORTON

Nu var det bara en kontroll kvar och den bestod av en långspurt på 300 höjdmeter snett ner höger. Team Rockrunners sprang ifrån IKSU men tappade på Krister och Anders. Förresten ska det stå ”Team Rockrunners sprang ifrån IKSU men JAG tappade på Krister och Anders och Jonas”. De tre grabbarna sprang så enormt fort och jag var både trött och feg. Försökte bita ihop och med The Cramps som skugga hängde jag med hyffsat ner till bäckpassagen. Sen kom ett rejält stenområde och där fegade jag ur. De andra flög fram när jag hoppade försiktigt från sten till sten. Inte nog med det, sen kom ett område hög och buskig vide. Jag tappade ännu mer…
Lyckades få till en liten ökning nere vid åsen. Trots det hamnade jag längre och längre efter, jobbigt! Till slut såg jag i alla fall målet (bilden är hårdsnodd från BAMM-sidan) och till slut såg jag skärmen där Jonas stod och väntade. Anders och Krister hade redan pipit och var inne på den riktiga spurten. Jag halvsnubblade in mot kontrollen och vi kunde pipa vid sista kontrollen 1:59 efter Kalfjällen. Eftersom jag missade i kapitel 12 och 13 så tar vi spurten på en gång.
Vi spurtade! Spurten var lång så vi tappade men vi kom i mål!

Inga kommentarer: