2009-11-03

HÖSTLUNKENKARTORNA

Efter jag klippt med saxen, satt ihop kartorna (med häftmassa!) och fotograferat blev resultatet ungefär som Jonas och mitt lopp, dvs lite sisådär. På den här bilden ser man inte ett skit men klicka på den så ska ni få se några exempel på slarvig orientering:

1) Sprang för långt till höger och ner för en höjdkurva inne i ringen, 20-30 sekunder, SLARVIGT
3) Drog iväg för långt till vänster över vägen och ner på cykelbanan. Vi var ett tag på väg mot husen utanför kartan, 30 sekunder, USELT
6) Hoppade av stigen för tidigt uppe vid kärret efter kraftledningen när vi sen kom ut på nästa stig tog vi höger, säkert 1 minut, DUMT
7) Passerade stigen lite för långt åt höger, fortsatte rakt fram och kom snett, slarvigt, drygt 1 minut, dagens enda godkända bom, SÅNT KAN HÄNDA!
9) Typ 100 meter efter åttan fick Jonas för sig att han aldrig stämplade (pep) och vänder tillbaks för säkerhets skull. Jag stod och väntade ca 1,5 minut vid röda pricken. PISSPAUS
11) Ingen bom men vi mötte Tomas och Peter som redan tagit elva, tolv och tretton. Passertiden var efter 1 h och 21 min på min klocka.
12) Hakade på lillbrorsan och Fredrik ner till stenen som de hade i H21K. Bom 1:20, FAN!
14) Ingen bom men vi klockade av Tomas och Peters passertid ca 12,5 min senare = 4,5 min efter, shit nu måste vi gasa!
18) Dagens dummaste bom kom på den jämrans stenen som låg nere på hygget där den inte skulle ligga men låg där ändå, bom nästan 2 minuter, RIDÅ!
19 till mål gick bra och vi var faktiskt rätt pigga. Slog ändå inte T&P märkligt...

Summa summarum uppemot 8 minuters bommande är ändå lite mycket men man brukar ju säga att ett dåligt genrep ger en bra premiär säsongsavslutning!

Inga kommentarer: