2009-11-04

SÖNDAGSINFORMATION

En TT-wannabe påpekade att man inte fick träna 3 timmar 6 dagar innan Rogaining så jag vågade inte annat än att korta ner passet en halvtimma men det passade bra för att jag har bokat lunch till 12:30. Räknar vi baklänges samlas vi 9:15 (istället för 9) med start 9:30 (istället för 9:15).

Banan är 18 km, löpvägen (i skog på stig, grusväg och tyvärr också lite asfalt) är ca 22 km och bör enligt mina beräkningar ta ca 2,5 timma. Jag fixar vätskekontroll på Sjökrogen (som är stängd så det blir sportdryck) men ta med vätskebälte om ni vill ha mer än en mugg halvvägs.

Eftersom det är en bit kan det vara smart att samåka men det gör ni såklart som ni vill. Hursomhelst ska ni åka över Djuröbron och 500 meter senare svänga höger vid skylten Djurönäset (det tar ca 45 min från Slussen). Parkera på parkeringen och gå till huvudbyggnaden så möter jag vid entrén 9:15. Väskorna lägger vi på mitt kontor tills vi sprungit klart. Vi bastar, duschar och lunchar i samma hus. Kostnad för lunch och bastu 100 pix.

Väl mött!

PS Jag fixar iritade kartor DS

3 kommentarer: