2010-01-01

2009 RIP

Dags att lägga 2009 till handlingarna och vända blad till 2010. Det är även ett bra tillfälle för en retrospektion av året som gått.

Under 2009 lyckades jag "motionera" 350 timmar, nådde inte riktigt 365 timmar och en timme om dan i snitt, men det var ändå mer än vad jag tränat tidigare. Sprang 190 mil, cyklade 403 mil och simmade 6 km!

Årets stora evenemang var som vanligt dom senaste fem åren Bamm. Sprang för andra gången med Anders B och slutade på en välförtjänt femte plats. Dessutom avverkades Stockholm Rogaining tillsammans med Team Rockrunners, som började bra men slutade med ett olyckligt DNF. Övrigt som var minnesvärt var teamträningen på Djurönäset, backpasset med Pälle och Mange, Rogers Bergstävling och några fina långa cykelpass.

Nu väntar 2010, ett år då jag hoppas kunna få till lika mycket (eller mer) träning som under 2009, vilket inte är möjligt utan stödet från min underbara familj! I augusti väntar Bamm, från fjord till fjäll, med Pälle. Därefter tänkte jag ge mig på en ny stor utmaning och tanken är att köra Ö till ö i september, vilket innebär löpning och simning från Sandhamn till Utö.

Hur var 2009 för er andra, och vad tror ni om 2010?

/Krister

Inga kommentarer: