2010-03-30

Veckans Rockrunner V13

Tack alla, för teaminsatsen på Ursviks Ultra!

Själv kändes det väldigt bra att springa i söndags. Jag är klart nöjd, hade lagom med krafter hela vägen. Men det var långt ifrån lätt. Tog i allt vad jag hade. Har nog aldrig haft så hög snittpuls på ett långdistanspass som i söndags (168 bpm = 91% av max). Med en dryg halvtimma i segermarginal hade man kunnat slappna av, men det blev ett bra konditionstest.

Det jobbiga kom när jag vaknade efter tre timmars nattsömn. Kände mig bakfull och grymt stel. Glömde både streching och att dricka ordentligt.

Nu vill jag ha en tävling där man kan få chansen att vara åtminstone lite social. I regnet och mörkret innan start fick jag en liten pratstund med Magnus, men vid växlingen med Pälle blev det några korta kommandon. Sen tyst och mörkt i spåret i Urviksskogen förutom ett rådjur och lite fågelkvitter. Slutligen några korta ord till Krister innan han försvann i nattmörkret.

En annan osocial aktivitet är att "tugga watt" i källaren, dvs köra trainerpass på cykel. Det har blivit en del i vinter. Tråkigt på många sätt men kul för jag tror det ger effekt. För syreupptag, mjölksyretröskeln och pulsnivåer.

Det finns hopp och nu vågar man ta ut racern och träna med andra racerbröder.

5 kommentarer:

Tomas sa...

Jaha nu går man och stjäl VV till höger och vänster med :(
Jag hade ju Vecka 13 och du hade vecka 11 Tor. Lite ledsen blir jag. Men jag får väl ta vecka 11 då fast pälle kan inte gnälla på att jag har glömt den ;)

Pälle sa...

Tomas>> Vad är VV? Du får vecka 11 och jag lovar att inte säga att du är försenad för det är du ju inte... om du skriver före söndag det vill säga ;-)

Tor>>Förbannat bra sprunget i lördags-söndags!

Unknown sa...

Sorry Tomas, har tappat kollen vem som har vilken vecka. Hade bara den där skriver-jag-inte-nu-får-jag-skit-av-pälle-känslan i kroppen.

Pälle sa...

Hoppas att skriver-jag-inte-nu-får-jag-skit-av-Pälle är en djävligt bra och skön känsla :-D

(glöm inte att jag la upp en sida i kolumnen ute till höger med veckans rockrunners 2010 kommande och redan skrivna)

Lars sa...

Den känslan har jag levt med länge... Men efter några år går den över i känslan "haha, nu blir Pälle förbannad när jag inte skriver - det kan han ha.."