2010-09-22

Orienteringsmiss, Mourne dag 2

Den här missen skäms jag lite för, den borde inte publiceras här, men ärlighet varar längst ..

Först gick vi mot den övre kontrollen i fel riktning, för vi följde andra lag, som visade sig gjorde en annan bana och var på väg till annan kontroll.

Sen gjorde vi dåligt vägval direkt efter. Vi valde att gå längs sjön, för vi borde gjort det första dagen och nu var det dags tyckte vi. Men längs sjön var det fruktansvärt svårframkomligt. Höga ormbunkar, högt gräs, klippblock och tuvor i en hopplös blandning. Måste upplevas för att fatta hur jobbigt det var. När vi kunde gått uppe på berget, där fanns det fina stigar och vägar(!) att följa och inte så mycket höjd att ta heller.

All förlorad tid andra dagen, var de här två kontrollerna, ca 36 min.

Nu vågar jag knappt visa fler orienteringsmissar, för då känns det som jag kommer bli utesluten. Ni duktiga får ta det som underhållning.

3 kommentarer:

Tomas sa...

Gick det inte att springa vid vattenbrynet, kan ju vara ganska grunt där typ 10-15cm?
Skulle nog valt det vägvalet om jag inte visste hur det såg ut nere vid vattnet, ofta förekommer ju djurstigar där.

Lars sa...

Håller med Tomas. Visste jag inte hur det såg ut hade jag valt samma väg. Att gå vänster om toppen skulle jag nog inte valt i första hand.

Pälle sa...

Hade absolut valt sjön här också. Hade helt säkert sprungit där och svurit över stenar och annan skit som är i vägen.

Däremot hade jag inte missat kontrollen innan sådär ;-)