2010-10-03

VECKANS ROCKRUNNER V39

Veckans rockrunner delas mellan Kraftwerk och Tour de France.

Kraftwerk är den gamla goa syntpopgruppen från 70/80-talet och Tour de France är ju aktuell igen med ännu en dopingskandal.

Det blev mycket cykel för mig iår. Många timmar i bocken och en och annan timme i tv-soffan med TdF.

Sen är det dags att komma ut med det. Är faktiskt mer syntare än hårdrockare. Jobbigt läge, när man försöker smälta in i rockrunner-gänget. Alltså, har inget emot hårdrock, men synten ligger lite närmare mitt hjärta.

Här är en gammal klassiker från 83. Vilken charmig video! Flåset i början, dräkterna, stålramarna, hjälmarna! Ja, allt!

5 kommentarer:

Lars sa...

Jag tycker stönen i början påminner om något annat än cykling förstås :-). Annars är den där syntslingan en sådan där påträngande sak som man inte får ur huvudet när man hört den en gång. Håller med om den fantastiska estetiken..

Och du behöver inte vara ledsen att du är mer syntare än hårdrockare... Själv är jag mer vad som helst än hårdrockare och Pälle han lyssnar ju mest på Rammstein, så vad han är är det ingen som förstår sig på :-)

Krister sa...

Något mer du vill passa på att komma ut med?

Cool video förresten, även om dom cyklar ganska odisciplinerat stundtals, med stora luckor.

Unknown sa...

Nåt mer att komma ut med ..
Nästa grej är väl att komma ut ur garderoben, men jag väntar lite med det (till nästa veckans rockrunner).

Men Rammstein är faktiskt helt ok. Där har vi något gemensamt.

Lars sa...

Ja, va vare ja sa...

Pälle sa...

Komma ut ur garderoben? Ja vafan då är det bara att avslöja att jag gillar kungar, drottningar och slott och sånt. Har kört träning till Buckingham Palace och kutat i alla drottningens parker!

Jo fan jag gillar musikaler också. Två musikaler på två dagar är inte å leka med.

En utförligare rapport kommer...