2010-11-17

Tomas dag Genom Rogaine

Redan vid start så kände jag mig stark som en oxe, men redan efter 3min löpning efter starten så insåg jag att jag snarare var en förvirrad bofink. Jag hade glömt att nolla och checka min si pinne. Bara att springa tillbaks och göra rätt.

Resan gick sedan vidare med Pälle som var i bra form i så där 2.20tim efter det så började hans ben streta imot. Men inte var vi sura för det inte, vi pinnade på så gott det gick och plockade kontrollerna i maklig takt. Ja inte kontroll 74 då i och för sig, där var inte knoppen riktigt med.

På slutet av vår härliga resa genom Nacka med omnejd så fick vi sällskap av Team XIII. Tillsammans så betade vi av de sista kontrollerna uppe på Henriksdal.

In mot mål så fick vi förstärkta krafter då vi äntligen kunde se målet hägra framför oss i Hammarby sjöstad. Väl i mål så tog vi varandra i handen och tackade för en ytterligare mycket trevlig resa tillsammans. Visserligen blev det ingen seger denna gång som i Tyresö 2006, men att bara springa Rogaine 6h är en seger i sig.

Så för att sumera denna dag så kan väl jag bara säga att jag var i kanonform- Pälle i sämre form- vi sumpade 70 viktiga poäng- vi skulle aldrig haft med segern att göra oavsett hur det gått- maten efter var god som vanligt- pälle drack folkis den kvällen och jag var inte ens full på årsfesten.

4 kommentarer:

Jonas sa...

Det kallas för att vara "övertänd" Tomas!

Pälle sa...

Ja fan kolla på bilden på Team III. Tomas ser ut som en galen tjur. Jag borde anat oråd och frågat honom redan där om han verkligen hade nollat pinnen!

Tomas sa...

:D

Lars sa...

Bra Tomas. Jag kanske också kan göra ett försök. Snart... Imorn... när jag är lite lustigt lurig...