2011-03-13

ÖKENBERGSTÄVLING

Det blev solsemester på sportlovet. Jag älskar snö, berg och skidor, men det kan vara kul att prova något nytt. Som tex Jordaniens öken. Det blev även en hel del bad i pool och i Röda havet.

Vi gjorde ökensafari en dag. På jeepflak åkte vi ganska långt ut i öknen. Guiden stannade vid en ca 50 höjdmeter hög sanddyn, som hade blåst ihop vid någon storm. Guiden utlyste tävling upp till toppen och lovade pris till vinnaren.



WOW EN BERGSTÄVLING,

tänkte jag. Sen såg jag ett gäng yngre killar som snabbt stack iväg mot toppen. Äh, låt de unga tävla om det där, de uppskattar sånt bättre än jag. Tre sekunder senare stack jag efter dem upp. Äntligen ett bergslopp och tävlingen var för alla åldrar. Det sa han ju. Jag körde max och ca halvvägs var jag ifatt täten. Sen vann jag faktiskt ganska enkelt, för de första körde lite för hårt i början.

Priset blev en klassisk arabsjal.



Det komiska var att efter prisutdelningen kom en av killarnas mamma fram och påstod att det var hennes barn som vunnit. Jag försökte förklara att 2:an tyckte att jag var den rätta vinnaren. Men nä, så var det inte. Det var minsann hennes son som vunnit. Skulle kanske låtit barnen få göra upp om bergspriset ..

6 kommentarer:

Pälle sa...

Bra där, sätt ungarna på plats, gnällspiken till morsa får väl lära sina kids ett och annat tjuvknep och att det viktigaste inte är att kämpa väl utan att SEGRA!

Glöm inte att skriva in det i meritlistan på teamsidan ;-)

Tomas sa...

Hahaha, sicken dålig förlorarmamma. Men grabben var ju rättvis ifall han tyckte att du vann. Så vida du inte hotade han förstås ;)

Krister sa...

Du sprang ju dessutom i tofflor! Plus att dom fick ett försprång!

Bra Tor!!!

Jonas sa...

Årets första seger!

Lars sa...

Men du Tor, sa de inte att BAMSEKLUBBEN var för BARNEN? Tanken är att ni föräldrar ska dricka grogg och fnula med varandra medan barnen leker...

Unknown sa...

Jo, det var tävling för bamseklubben, men klubben var för alla åldrar. Barnen grät, men jag fick men sjal.