2011-05-26

WETTEX


På allmän begäran kommer härmed Wettex-trasan. Om det finns någon Bamm-rookie som råkar besöka bloggen, så kanske denne undrar: "Hallå - vad är grejen med Wettex-trasan?" Jo, Wettex-trasan är kanske den mest mångsidiga utrustningsdetaljen som man kan packa med sig ut på fjället. Och det på blott 1,5 gram! Några exempel på användningsområden under ett Bamm-lopp:
Torka ur kondens ur SupAir-tältet
Torka lagkamratens tårar när man kört hårt i första stigningen, och denne inser att han är för dåligt tränad
Tvätta och torka sig när man badat i nattlägret
Diska ur grötkastrullen
Istället för toapapper
Torka bort all skumpa som man vaskat i stugan efter målgång

4 kommentarer:

Pälle sa...

Wettex for president! Nästa år kommer den att vara obligatorisk i BAMMs packlista!

Fast torka lagkamratens tårar (OBS gäller inte mig, jag lovar att vara glad även om du kör för hårt), (OBS 2 det gäller inte mig för båten är trasig så jag kommer vara bra tränad) och diska kastrullen gör man väl ändå före man torkat sig i röven va?

Bada i nattlägret? Nä fan så renlig har jag aldrig varit :-D

Ytterligare användningsområden:
- Torka svett i bastun.
- Torka saltkristaller i ansiktet.
- Tvätta bort kladdig energigel på kinderna och händerna.
- Sätt på huvudet istället för buff/pannband.
- Räddningsfilt istället för sån foliefilt.
- Torka av kartan när det regnar.
- Snuttefilt när man är mörkrädd.

Krister sa...

Nä, vem fan orkar bada i nattlägret? Men jag såg några som näckade ett år, måste ha varit folk från 30 eller 50 klassen.

Unknown sa...

Wettex är sååå coooolt!!!

mange A sa...

Tor- är ni laddade inför LAMM ?