2011-07-12

B - BERGSLÖPNING, BAMM och BJÖRKLIDEN

Jag har visst glömt bort det där med alfabetet nu igen. Bokstaven B var egentligen avklarad eftersom jag dundrade av A-B-C-D i inlägget om N för länge sedan. Då utsåg jag BERGSLÖPNING som enda B-ord men nu när det är 38 dagar kvar känner jag att det måste revideras. Fast jag tänker inte ta bort BERGSLÖPNING (det är ju världens finaste ord) utan jag fulländar det hela genom att lägga till BAMM. Varför? Räcker det inte med BERGSLÖPNING?
Den här bilden från BAMM dag ett 2010 tycker jag räcker som svar. Tänk att få dundra (nåja det kan vara på slutet och då kan det också stå springa, jogga, gå, hasa, halta, krypa och stå still med kramp) fram över nejden. Eftersom BAMM går i BJÖRKLIDEN är det lika bra att hysta in BJÖRKLIDEN i leken också! Jamen så är det, på B har vi BERGSLÖPNING, BAMM och BJÖRKLIDEN!

Inga kommentarer: