2011-07-11

Veckans Rockrunner v28


Min första gång!

Hur som, veckans Rockrunner vecka 28 blir lätt det 135 miles(217km) långa loppet Badwater ultramarathon.
Temperaturen stiger upp till 55 grader och går rakt över Deathvalley och upp i bergen på andra sidan.
Starten gick idag, jag har en Amerikans polare som faktiskt är med i år, heja Harvey!


Dessa damer och herrar som går i mål i detta lopp kallar jag tuffingar, kanske till och med kan dom kvala in till att bli en Rockrunner.....

Det finns inga vätskestationer eller liknande i detta lopp, alla har följe bilar som man får stå för själv med släktingar eller polare, pacers är tillåtet efter en viss sträcka. Personligen skulle jag inte vilja springa detta lopp, men tufft det är det!

Eftersom jag nu vill ha en guldstjärna skall givetvis en film med till detta lopp, det finns på tuben och är 10-12 delar långt, avsätt en dryg timme och titta!


7 kommentarer:

Tomas sa...

Mycket bra, men vem har skrivit det hela?

Pälle kan lägga upp dig som taggare!

Pälle sa...

Tomas>> Christian har väl skrivit själv antar jag? Han var redan upplagd som skribent och bloggar ju själv så det var väl bara å köra? Vad är en taggare? Nån som skriver taggar på tunnelbanestationer eller en stor älg med horn? (om du menar att tagga etiketter, så har Christian redan taggat det som veckans rockrunner)

Christian>>En kanonnominering! Nu är det bara att skriva på... Inte svårt att komma ifatt de andra grapparna. Sen brukar vi "TAGGA" inläggen med namn åxå så man kan se vem som skrivit vad under rockrubriker. Antar att det var det Tomas menade :-D (jag kirrade det nu)

Christian sa...

Juste!! Men när jag skrev fanns ingen tag med mitt namn och jag visste inte hur man la upp det, men nu ser det ju att att vara rätt!

Krister sa...

Snygg debut!

Det där verkar ju som ett grymt tufft lopp! Och varmt!!!

(Om man kan hitta någon bra film till sin nominering, kan det bli en guldstjärna i kanten!)

Christian sa...

OWWWWW!!!

Christian sa...

Done deal Krister hoppas du har eget rum på jobbet eller är ledig!

Krister sa...

Bra film! En lirare körde löpband, med ett riggat utblås från torktumlaren framför fejjan! En annan joggade på stället i bastun! Hängivet!