2011-08-15

Snart är det dags =)


Grabbar och Tjejer, NU är det inte långt kvar =)

Om bara 4 dagar så går startskottet till årets höjdpunkt. Team Rockrunners ställer upp med 3st lag. 2 BAMM70 och 1 BAMM50. Alla är vi gammla rävar i detta men en ung fox har vi med på startlinjen och honom får vi ödmjukt vänja in i bergets hårda bana.

Pälle, Krister, Jonas, Lars, Tomas och Christian är vi som kommer upp och gör er alla andra sällskap. Buffe, bammkett, svett och glädje ska vi dela med er alla.

Försten till 1 kontrollen!!!!!

26 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, nu är ni bra nervösa va?

NOLLKOLL sa...

Usch ja. Oliiiiidligt spännande!

/Mathias

Fellrunner sa...

Fi fan!

Jonas sa...

Skall vi försöka oss på lite tippning hur det går då?

Här är mitt gissningar så man säkert får äta upp ;)

Team X = 9:a
Team XII = 2:a
Team XIV = 6:a

Mange och Mats glider upp på pallen, 3:a!

Lars sa...

Känner du dig inte i form Jonas? Bara tvåa!!!

Jonas sa...

Ja, jag var nog lite väl ödmjuk där kanske!

Fellrunner sa...

Silva/Gerber = 1:a
Durham FR = 2:a
RR X = 8:a
RR XII=3:a
I 50 klassen finns 4 av top 5 förra året med plus ett antal nya lag som är lika bra bla RR XIV och Rydvalls tjej som kör mix med en Umeå multisportare, dom kommer bli farliga.
Svårtippat.
Magisterns Mustiga 1:a
Bamse&Lilleskutt 2:a
RR XIV = 5:a
Ladonia FR = 3:a måste tro på sig själv.
Hugg mig nu i ryggen!

Tomas sa...

Tips är kul ,emn eftersom jag springer med en nybörjare så vågar jag inte tippa oss eller andra. Men blir vi top 10 så är jag nöjd.

Pälle sa...

Mitt tips blir:

Riktiga klassen
1. Durham Fellrunners
2. Team Silva
3. Team XII
7. Team X

Chicken
1. Bamse och Lilleskutt
2. Team XIV
3. Ladonia Fellrunners

Det finns säkert någon eller några tjejlag/mixlag som kan komma bra men inte topp tre. Däremot räknar jag med att Team X åker på tjejdäng men det gör inget.

Försvarsmakten då rå? De flesta kliver väl av efter dag ett men det finns ett undantag och det är FM - FMIF med ultralöparen Andreas Falk. Om hans teammate är bra kan det mycket väl bli pallen i 70-klassen.

Krister sa...

Jag håller med Pälle! Och hoppas på en tid under 16 h.

Christian sa...

Tomas bara förnedrar och förnedrar. Jag har ju ingen aning om hur det är att springa 2000 höjdmeter per dag i 2 dagar. Mitt mål är ta oss runt, jag har laddat kameran!

Om Tomas kan orientera oss rätt(jag suger)och vi båda har 2 bra dagar så kan vi mycket väl komma näst sist.

Lars sa...

...jag låter berget bestämma!

Pälle sa...

Tomas är ingen hejare på orientering men nog klarar han av att hitta en bergstopp på kalfjället :-D

Det är Anders Morell som bestämmer!

Jonas sa...

Krister bestämmer tycker jag, för han har bubbel i kylen!

Jonas sa...

Okej, nu har vi tippat, men vad har vi för mål då? Utan att ha synkat med Lasse så är mitt mål att vara med i jaktstarten dag 2.

Lars sa...

Jaktstarten dag två är ett bra mål. Pallen totalt kanske, även om det kan bli tufft och mycket kan hända på fjället... Men jag vet hur Jonas är och själv känner jag mig rent ut sagt larvigt stark och i grym form. Bara så ni vet!

Pälle sa...

Mitt mål är att komma upp och komma ner igen. Nästa mål är att hitta bastun och tredje målet är att inte gå och lägga mig.

Tomas sa...

Christian, vad väger din kamera?
Målet dag 2 är mitt MÅL ;)
Pälle jag är ju bäst orienterare i Teamet, men fjället kan ju alltid lura en =)
Lars är onekligen i sitt livs form, jag tror Jonas får det jobbigt. Bara grabbarna hänger med dag 1 så kan allt hända.

Jonas sa...

Klart som f att jag får det jobbigt, j jobbigt! Det blir en ovan roll ;)

Glöm inte bort att jag är halvfinne!

Lars sa...

Alltså Jonas ska inte få det jobbigt - det är alla lag som vill hänga med oss som får det jobbigt :-)

HYBRISYBRISHYBRISHYBRIS.....

Anonym sa...

hur skickar jag mail till er?

skicka gärna era adresser till erik.ahlstrom@korpen.se

se även www.salomontrailtour.se

Anonym sa...

lite förtydligande;

JAg startade upp BIMM och FEM för ett par år sedan...och nu samordnar jag STT, Salomon trail Tour och skickar lite info till dom som jag själv älskar att springa i skog och på fjäll.

Så ni grabbs bakom teamrockers vilka är era e-post adresser kommer det lite färsk info

s-kils sa...

HEJA HEJA HEJA! eftersom ingen annan verkar ha vett att vara nervös så får väl jag vara det istället.

you go, alla bergspringare!

Christian sa...

Jag har kvar Anticimex kamera hehe, minsta jag har...

Du då?

Tomas sa...

bra ta med den fulladdad =)

Pälle sa...

Erik>> rockrunner1@live.se

Nervös blir man inte förrän man ser kartan och undrar vad ända in i helvete man gett sig in på. Sen går det över och sen blir man nervös i nattlägret när man får nya kartan. Sen går det över...