2011-09-11

VECKANS ROCKRUNNER V37

Till Veckans Rockrunner utses Bamm-tröjan. Jag har fyllt garderoben med följande upplagor:
2005 - första året som jag sprang Bamm och första året som loppet arrangerades av IFK Kiruna. Medsponsor var Newline, och årets tröja var ett lätt och luftigt plagg i en klassisk färg som svart. En riktigt bra tröja att springa i.
2007 köpte jag min nästa Bamm-tröja. Haglöfs hade klivit in som medsponsor, och årets tröja var något av ett lågvatten-märke, gjord i ett material som mest blir tungt och klibbigt när tröjan blir blöt/svettig.
Årsmodell 2009, snygg layout som klart och tydligt visar att bäraren sprungit Bamm (sen att inte särskilt många vet vad det är för något är en annan femma). Och skön dessutom.
2011 års tröja, i en färg som möjligen kan beskrivas som "piffig". För den som joggar runt i Stockholm gör färg och layout att den mycket väl kan blandas ihop med en tröja från midnattsloppet - ett lopp som på min lista inte rankas i närheten av Bamm...
Sist men inte minst har vi den lila specialaren (också den "piffig"). Är dock inte avsedd att springas i, utan är mer till för häng i lobbyn på hotellet i Björkliden.

2 kommentarer:

Pälle sa...

Jag har åxå 05:an, 09:an och 11:an. Var ju inte med 07 så då blev det ingen. Sen är den där lila piffiga lite för exklusiv för mig.

Däremot har jag 06:an som är identisk med 05:an. En svart Newline i löparvänligt tyg. Loggan är dock utan blått åsså står det 2006 då rå...

2008 var det 15-årsjubileum och den är den solklart fulaste. Typ nån äcklig ljusblå neonfärg i löparvänligt material med stort fetfläskigt tryck med alla sponsorer på ryggen. Varför? Och ännu mera varför... Varför köpte jag den?

2010:an påminner rätt mycket om 09:an fast i blått. En juste Haglöfs-tisha i inte så löparvänlig men snygg.

Min favvo har nog varit den röda 09:an för den har börjat tappa trycket.

Krister sa...

Jag har för mig att jag sett Mange i nån grå upplaga, men det lär väl vara damvarianten.

Trycket på 09:an börjar lossna för mig också, men däremot verkar det sitta som berget på favoriten från 05.