2011-10-28

Natt-KM segrare

Då stod man som segrare ytterligare en gång, denna gång på Klubbens Natt-KM. Var ikapp min främsta konkurent redan vid 2a kontrollen där Stefan Svanström missade. Men sen gjorde jag en rejäl blunder på väg till 5an. Gick helt snett och missade ca 2min och då han Stefan glida ifrån igen. Men jag gnetade på ordentligt där i min ensamhet i Usviksskogen och väl framme vid 10an så var jag ikapp Stefan igen som missade igen, men jag fattade det först vid kontroll 13 då jag såg hans rygg. För att inte förivra mig så tog jag det lugnt som en fd. Elitorienterare som man är och lät Stefan segla iväg igen.


Vid 15 var jag honom i hälarna igen och vägvalet till 16 valde jag att gå ett helt eget vägval till höger bara för att genomskjuta honom var det tänkt, Stefan gick mer till vänster och rundade tunnelbanebacken. Men jag är ju ingen hänglöpare inte, så jag var bara tvungen att få en rejäl backe på passet. Men där tokade jag till det och tappade riktningen totalt in mot backen. Efter att jag rättat till det så vart jag efter Stefan ordentligt, men jag lyckades spöa han med 30sek och jag kan väl säga att det alltid är skönt att tvåla till den mannen =)

1 kommentar:

Pälle sa...

Det var tur, men rätt man vann :D