2011-11-13

ROCK N' ROLL PÅ STHLM ROGAINING

Nu är Rock n' roll-sektionen igång och tävlar.

Tillsammans med Patrik körde vi 4 timmars mountainbikeorientering på Stockholm Rogaining igår. Vilken avkoppling att få cykla 4 istället för att springa 6 timmar.

Men egentligen var nog banan lite för lätt. Bara 19 kontroller och vi var i mål efter 2:44. Dessutom lätt orientering, så allt handlade om bra vägval och att trycka på ordentligt under transporterna.

2:44 räckte till en 4:e plats. Vi får vara nöjda. Vinnarna körde hela 30 minuter snabbare, Erik Vrang och Björn Völcker. Samtidigt lyckades vi få många lag strax bakom oss. 4 lag inom 10 min efter.

Det flöt på bra för oss. Vi sparade på krafterna i början och när vi insåg att banan var mycket kortare än 4 timmar kunde vi börja "kötta på". Dåligt vägval de första fyra kontrollerna och en tråkig vurpa dock. Patrik körde strax före och började glida på hala löv i en nedförsbacke. Han la sig framför och när jag skulle styra undan släppte det för mig med. Jag klarade mig bra, men Patrik fick goa skrapsår på ben och arm. Själv höll jag på att krocka med ett hästsläp. På en mindre väg där man inte förväntar sig möten, kröp jag ihop och tittade ner för att inte ta onödig vind. Fick panikstyra undan och bromsa. Patrik låg på rulle och fick det jobbigt när jag plötsligt bromsade. Inte så snyggt, men vi klarde oss.

Så här glad var Patrik innan loppet ..

och så här go såg han ut efter

2 kommentarer:

Lars sa...

Aj jävlar! Det där ser ut att svida i duschen... Bra kört grabbar. Men en sån där kort cykeltur var väl knappt värd anmälnngsavgiften.

Tomas sa...

Lingonsylt på benet, va fan Patte. Aj det gör ont!