2011-11-29

VECKANS SKIVHYLLA

Efter alla skivhyllor som lagts upp hittills kan man tro att jag är en försoffad typ som inte lyssnar på något modernare än Sex Pistols. Så är det inte alls. I själva verket är jag otroligt up to date. Vill man ha koll på ny musik är det mig man ska fråga. Just det - så är det! Därför tänkte jag ställa upp årets bästa skivor... Tills jag insåg att det varit ett fattigt år. Ja, i alla fall i min skivback. Jag är otroligt up to date - med ett års fördröjning. Därför kommer här förra årets bästa skivor. 2010 var ett grymt skivår. Här har jag valt två vax från Canada och två från US of A:

Demon´s Claws - The defrosting of...
Cheap Time - Fantastic Explanations (and Similar Situations)
Ty Segall - Melted
Nobunny - First Blood

Eftersom alla finns att lyssna på på Spotify tänker jag inte tjata om dem i onödan. Lyssna själva fan! Till Pälle rekommenderar jag särskilt Cheap Time. Dem kommer du gilla grabben! Själv kan jag inte säga vilken av dem som är bäst. De har snurrat otroligt mycket här hemma allihop. Samtliga besökte också den välkända Båten under förra året och samtliga var precis hur bra som helst - såklart! Ja, nåt mer då? Jo, det var väldigt svårt att välja bort Dead Ghosts debut-lp. Den är också finfin. Men skivhyllan är ibland skoningslös.

4 kommentarer:

Pälle sa...

Skivtips på Spotify är bra. Nu ska jag minsann ta och lyssna på Cheap Time här i verkstan. Högt!

Pälle sa...

Sheep Tajm var bra. Nu ska jag lyssna på nån annan...

Lars sa...

Kunna lyssna på skiver på jobbe asså... faaan va bra ru hart!

Pälle sa...

Jojo så länge det inte är Rod Stewart (sailing) som just nu går på Skärgårdsradion. MERA ROCK! (bytte till rockklassiker)