2012-05-17

ROGERS

I avdelningen "Det här har jag gjort förut" hittar man ROGERS BERGSTÄVLING - eller RBT som vi säger i gamet. I tisdags gick det igen och jag gjorde min fjärde start detta urbana bergslopp. Det var fina förhållanden, ganska soligt och lite lagom blåsigt på toppen - det ska ju vara lite bergskänsla.

Det kändes segt i början. Och jag kände mig tung. Många sprang i riktigt rask takt uppför första stigningen och jag kände mig hopplöst efter. Men, det här har jag gjort förut, så det var bara att lugnt och metodiskt streta på. Efter ett par varv var jag inne i det och jag tog mig runt i jämn och fin fart. Inte så mycket mer att säga om det. Blev nästan tvungen att spurta när jag närmade mig killen framför i sista stigningen. Övervägde med mig själv och beslöt att det inte var värt det...  Nytt pers blev det ändå, 47:40. Framför allt blev det också snygga bilder tagna av Carina Borén. Tack för lånet!
Varvning.
Spurt.
I mål.
Eftersnack.

Tack och hej för den här gången.

3 kommentarer:

s-kils sa...

annorlunda spurtstil! :-)

Carina sa...

Vilken bra tid!! Kul att du gillade bilderna! Helt ok att låna :)!

Pälle sa...

Fett me jädra bra sprunget asså!