2012-11-01

Istanbul, dag 2 och 3

 
Etapp 1- Långdistans
 
Första dagens tävling var en tveksam start för mig, men jag gav mig iväg då vaden kändes rätt ok. Tog mig runt banan lugnt lunkandes och missade inte mycket i den öppna skogen. Väl i mål fick man kolla igenom kroppens skavanker som blivit mångt mycket fler innan starten. I skogen fanns en massa taggbuskar som man inte såg på marken, vissa växte upp mot träd så man rev med sig dem och fick djupa revor i skinnet. Annars snubblade man titt som tätt då den låg på marken. Långt efter segraren idag, men Carro dängde till med e 2:a plats i sin klass, bra jobbat fan.
 
 
Etapp 2- medeldistans
 
Dagens tävling var lika lik dagen innan, snårig terräng och kuperad som fan. Skillnaden idag var att jag kunde springa på hela banan, fast gå i tyngsta backarna fick man. Inte så många missar, men ser det ut som det så beror det på att jag rundar all skit terräng med såna där taggiga buskar. Allt det grönrandiga på kartan var sådana områden, då fattar ni nog? 15min efter segraren idag och ett fall framåt. Formen är usel dock, får jobba på den. Carros form är på uppåtgående iaf, hon tog en övertygande seger idag, med hela 9min före 2:an. Grattis gumman! Böjar likna Portugalresan för 2 år sedan detta, carro leverear medans jag ar en brokig tid med massa trubbel.


1 kommentar:

s-kils sa...

Heja Carro (och Tomas..)! ;-)