2013-01-30

VILKEN SKO?????

Precis? Vilken sko ska man välja i denna skodjungel?
Nu är det vinter och jag sitter och surfar på nätet om vilka nya skor jag ska ha nu till våren. Det är ju många krav på skor och de ska ju vara uthålliga med.
Kraven är följande:
1. Sköna
2. Bra dämpning för traillöpning (skogsstig+grusvägar)
3. Slitstarka
4. Sulan ska fungera bra i vått och tort (inte halka på berg/sten typ)
5. Bra snörning så blånaglar inte kommer för sig. (nedförslöpning)
6. Stabila (vrickning vill jag ej)
7. Bra grepp i mark
 
Mitt val lutar i dagsläget åt bilden ovan (Mizuno Wave Ascend 7), bra eller dåligt val? Vete tusan, men mina senaste trailskor som var ett par Wave Harries 2 var grymma. Dock hade de lite sämre dämpning.

6 kommentarer:

Pälle sa...

Skon måste vara snygg också, det är därför jag köper damskor!

Unknown sa...

Foppatofflor!! Helst rosa..

Tomas A sa...

Damskor är alltid snygga pälle, därför du ska köpa dom ;)

Pälle sa...

Jag är fortfarande lite inne på FiveFingers men inte svarta dårå utan rosa, såklart!

Krister sa...

FiveFingers? Men kom igen nu! Och skärp dig!
Ska du åka skidor i Fivefingers också?

Pälle sa...

Ja och jag ska åka slalom i fivefingers i Chamonix fast då tar jag mina svarta!