2013-08-08

BAJENBACKEREGNTRÄNINGSCOMEBACK

Klockan arton noll noll var det samling på Bajenbackens parkering. För ovanlighetens skull kom jag faktiskt dit mer än en kvart för tidigt. Måste berott på nervositet? Hade därmed chansen att värma upp ordentligt men avstod då jag var rädd att bli för trött. En efter en trillade medlöparna in. Det var i tur och ordning Bollibompa-Mange, Pernilla, Krippa, Juthberg (som för dagen körde med stavar) och Lasse. Men ingen Tomas som skulle leverera de nya dödskalletajtsen.

Lasse som skulle spara sig till AXA fjällmarathon med Jonas joggade något moloken och tajtslös hem igen och vi andra satte fart uppför i den vänstra nedfarten sett nerifrån. Den osynlige mannen (undertecknad alltså) kände efter extra mycket men tyckte konstigt nog att det kändes OK.

Regnet tilltog och vi matade på med stora nedfarten, liftspåret, högra nedfarten. På nervägen på andra varvet dök Tomas upp. Han hade inte vikt ner sig utan var bara kö-försenad. Det var mest gång uppför och en evig jakt på galet snabba Mange utför. Peter vek ner sig efter tre varv men det var OK för han skulle släpa kropp och stavar längs löpspåret hela vägen hem och det är ju en bit...


På fjärde eller femte varvet kom jag på att ifånen har kamera så jag knäppte av dessa två bilder. Det fångar verkligen hur det såg ut. Fyra rumpor framför och ett spöke bakom. På något konstigt sätt gick det ändå bra att hasa vidare och vips så hade vi gjort sju vändor. Tomas sa att det var tre kvar men jag sa att det var det inte för det var bara en kvar.


Efter den sista vändan upp. Som gick längst till höger (om jag inte minns fel) tog jag kort på den nya Tele2-arena som är i världsklass! Har varit där två gånger redan. Kom då på att det finns minst 22 personer som är sämre än jag just nu. Det är ju såklart spelarna i Bajentruppen som samtliga är helt under isen och avslagnare än en fisljummen folköl efter att ha lirat 0-0 och 0-1 mot tveksamma superettanlag. Skönt att man inte är sämst tänkte jag och sprang utför den sista gången.
När vi kom ner fick jag tajtsmannen Tomas att jogga ner bort till bilen. Kvitterade ut mina och Lasses tajts för dom ska vi ha på oss när vi går på Nomads på Blidösundsbåten på måndag. Hoppas träningsvärken lagt sig tills dess!!! Tomas körde en sista vända tillsammans med de andra medan jag blötte ner bilens säte och försökte hitta ut från parkeringen genom framrutans dimma. Därmed var comebacken avklarad, skönt!

2 kommentarer:

Krister sa...

Bra kört av alla som dök upp i backen och bra bloggat Pälle!

Och dom nya tightsen ser riktigt bra ut, tunna och fina!

Men det bästa var nog att Albinsson bjöd på (hembakad?) bulle i sista vändan uppför!

Tomas A sa...

Tack själv alla, mycket bra sprunget och skrivet pälle. Kul om pälle kan komma igång, passen blir så mycket roligare med ett spöke i hasorna ;)
Men om man inte aktar sig så kanske han förvandlas till ett spöke framför en..Rogaine 6h nästa Pälle :)