2013-12-31

CHRISTIAN ÖRUM 2013

Så var träningsåret 2013 slut, ömsom vin ömsom vatten, starten på året med massa sjukdomar sedan att bli av med ett envist löparknä kändes som en seger. Att sedan gå ur askan in i elden och ha vidare problem med mitt underben får en ibland att tröttna...
Att jag upptäckt att simning är kul hjälper mig i min rehab av benet, där ur växte idén med att testa triathlon fram.

Januari tränades det drygt 5 timmar och februari 0, sedan 8,5 i mars... Starten var inte lysande...
April till september vart det 20-25 timmar i månaden för att oktober november och december öka till nästan 30 timmar.

32% Löpning
14% Motionscykel
8% Cykel
25% Styrketräning
10% Simning
Och resterande lite smått och gott som Primal Walk, rehab, roddmaskin.

Det vart endast 2 millopp 2013... Iof båda med bra känsla, med en bättre startgrupp hade jag gått under 40 min på midnattsloppet.

Jag försöker glömma 2013 och fokusera på 2014, jag måste komma tillrätta med mitt underben, det är mitt primary goal. Jag var och röntgade benet i veckan och ska bli kallade till ultraljudsundersökning inom kort.

Att komma tillrätta med ett dåligt ben är lite konstigt mål, men jag har några fler hands on....

Träningstiden ska vara minst 350 timmar

5 april Ursviks Ultra light
31 maj Kullamannen, heaven and hell 53 km(med dödens zon)
31 augusti Sala HIM(halv ironman 1,9km simma, 90km cykel, 21km löpning)

Förhoppningsvis så kommer det bli många fler tävlingar och den största delen av min tränade tid ska vara löpning.

Jag önskar alla mina vänner ett lyckat tränings och tävlingsår 2014.

Vi ses ute i skogen!

Christian

2 kommentarer:

Tomas sa...

Håller tummarna på att du blir frisk i benet. Du kommer bli stark då :)

Christian sa...

Det är bara hänga i!!