2014-02-17

NY SPONSOR

Webmastern kan nu stolt meddela att han fixat en ny sponsor till teamet. Det är PRADA som till den här säsongen gett sig in i bergslöparsvängen. De har tagit fram två modeller på skor som är speciellt anpassade för de svenska fjällen ovanför poolcirkeln och trädgränsen. Enligt experter så är modellen med hög klack extra bra uppför och på hög höjd med mycket sten. Skon med lägre klack funkar bäst utför och på låg höjd där det är mer mjuk terräng med myr och ledlöpning. De är så lätta och smala att det inte ska vara några problem att ha med dubbel uppsättning pjuck med ett par på fötterna och ett par i ytterfacket på ryggan. En van bytare byter fortare än SI-pinnen hinner säga PIP!
Var först aningen skeptisk så innan jag tackade ja frågade jag flera experter. När fjällexperterna unisont var lyriska. Björn Rydvall sa "kör för fan", Anders Morell "en Björklidenkurva har inte en chans mot dom där" och Kart-Bosse slängde ur sig "hit med ett par mina träskor är slut" började jag tro att skorna inte bara kan funka utan kan bli riktigt bra. När sen gurun Christopher McDougall slutligen sa att han hatar barfotalöpare över allt annat och att Vibram Five Fingers enligt honom var den värsta uppfinningen sen moonbootsen tyckte jag det var spikat och klart!

Den världsberömda skotillverkaren har lovat att leverera varsitt par till alla teamets löpare. Bägge modellerna finns att välja med lila glitter och röd klarlack. PRADA har även lovat att trycka dit Punisherloggan på ovandelen och eldfläjms på sidorna. Mange jag lyckades komma över ett par till dig också. Jag fixade en specialmodell i grönt glitter där de tryckte bollibompadraken uppepå och blommor på sidorna.

Det är bara ett villkor i avtalet och det är att Christian måste slänga sina rosa foppatofflor och sina fem par (eller är det fler?) av VFF-sockor. Men det ska väl inte vara några problem?

6 kommentarer:

Pälle sa...


De som kommer och möter upp Pälle, Lasse och Mange vid Bajenbacken klockan 19:00 ikväll får sina skor då.

Christian sa...

Haha!

Tomas sa...

Hahaha, mycket rolig läsning 😊

Pernilla Berg sa...

Ha ha, jag paxar de lilarosa...

Kart-Bosse sa...

Jag har bestigit Städjan åtskilliga gånger i träskor och en gång i svarta lackskor. Redan det har väckt uppmärksamhet. Nu tänker jag se till att jag når högsta delen av Städjan alldeles bakom en större utflyktsgrupp. Trippar fram i de högklackade, tar upp en sten från marken och lägger den på toppröset, byter snabbt om till skorna med lägre klack och försvinner utför tvärsluttningen.
Undrar hur många myggor de gapande munnarna hinner svälja innan de stängs .... Skall bli kul.

Pälle sa...

Bosse>> Jag visste om träskorna men att du varit uppe på Städjan i lackskor slår det mesta. Själv har jag tagit in kontroller på IFK:s nattävling i lågskor (kom direkt från jobbet) och då fick jag klaffsa genom kärr och tappade dojan i geggan. De skorna åkte i sopen...

Bra att du gör reklam. Jag ska försöka få sponsorn att trycka upp ett par pumps med en semla på som din egen logga :-D