2015-12-09

JULKALENDERN LUCKA 9

Den gamla hårdrockspunksorkestern LOK gjorde år 2000 låten GUD DITT SVIN (återfinns på plattan SUNK 500 eller på Spotify). Denna fina låt var med mig på gårdagens rullskidpass. Jag hade den inte i hörlurarna eftersom det är farligt att åka rullskidor "in natural" och att göra det utan att höra bilar och sånt är livsfarligt, tro mig jag har provat. Nä jag nynnade helt enkelt bara med i refrängen. Varför då då då? Jo för att det var:

Kolmörkt
+ 6 grader i december
Grusad asfalt trots att vi inte haft frost
Motvind
För mycket trafik
Sidvind
Potthål i vägen
Ingen medvind
Vägarbete

Det hela toppas med duggregn som övergick i hällregn som övergick i slagregn från sidan. Gud vann för jag gav upp efter 7 km och 30 minuter. En dyngsur och lack gubbe rullade hem och tog en bild på soptunnan som stinker sura räkskal eftersom han glömde ställa ut den för två veckor sen. Soptunnan får symbolisera upplevelsen och soptunnan finns i lucka 9.

Inga kommentarer: