2008-07-30

Från fler Öar till Öar


team Hedlund har under senaste veckan varit i södra OCH norra Skärgården med Senjabåten. Man kan lätt tro och tycka att det inte är en optimal uppladdning inför kommande kommande äventyr i fjällen men undrar om inte det är bättre än man kan tro och tycka ändå då löpning har förekommit och det ganska rikligt. Från fler Öar till Öar-veckan började med ett team Hedlundpass på Runmarö. Jag lade mig som vanligt en meter bakom och en halvmeter åt sidan och skötte farten från baksätet kan man säga. Dagen efter spädde jag på med ett pass runt hela Runmarö på 15 km. Någon dag senare var vi på Utö och den ön är ju stor så där blev det också runt 15 km.

Annars gjordes veckans sjukaste pass på Norsten, en liten kobbe långt ute på fjärden öster om Fjärdlång. Där fanns några fiskebodar och en bastu annars var det mest sten, branter och klippor. Men tillhör man Team ROCKrunners så är väl klipplöpning ett måste. Kobben runt upp och över blev en slinga på 2 km så det blev några varv och varje gång båtarna passerades sk(r)ålade hejarklacken i öl och jag i sportdryck. Efter den galna träningen blev det givetvis bastu (se bilden) trots värmen. Ibland är livet bara för bra!

Efter det har jag gjort tre pass på Lökaö som var så stor och hade så lite stigar och tät skog att det gick att springa vilse. Båtresan avslutades med ett teoripass nattorientering då det blev mörkernavigering hem från Tvikobb några distans öster om Möja. Inte så jobbigt fysiskt men rätt påfrestande mentalt och grymt läckert!

Dessvärre blev det inget stopp på Ornö. Jag hade ett tänkt återuppleva Kart-Bosses sm-kavle-lopp från 1963 men dessvärre låg vindarna helt fel den dagen så vi hade ingen möjlighet att stanna till där. Jag som hade skrivit ut kartan och fått inside information och allt. Men vad tusan det är bara juli och båtsäsongen är inte slut ännu... Någon kanske vill joina på en tripp till Ornö och springa ett historiskt lopp? Avslutar detta inlägg som det förra Ö till Ö-inlägget. "Man kanske borde ställa upp i Ö till Ö i september? Nä det är alldeles för mycket simning! Men om man får ta båten mellan öarna räknar jag mig själv som favorit!"

I morgon bitti, nä fan shit, klockan är över midnatt, IDAG bär det av till Hemavan! En rapport kommer var det lider.

Inga kommentarer: