2008-07-14

Från Ö till Ö

team Hedlund har under senaste veckan varit i norra Skärgården med Senjabåten. Man kan lätt tro och tycka att det inte är en optimal uppladdning inför kommande kommande äventyr i fjällen men undrar om inte det är bättre än man kan tro och tycka ändå då löpning har förekommit och det ganska rikligt. Från Ö till Ö-veckan började med ett hetspass Hedlundsbröder emellan på Svartsö. Jag säger inte vem som vann men storebroren straffade sig själv med ett varv till i lite långsammare tempo med hustrun. Totalt sett blev det 17 km löpning på grusväg och stig i varierande fart. Två dagar senare blev det ett pass tillsammans med Martin Bellander. Vi hade fickparkerat våra båtar i Lådnafladen och fick oss ett härligt bergsklättringspass på den kuperade Lådnaön. Morgonen efter låg vi i Finnhamn och då snodde jag ensam åt mig ett morgonpass runt Idholmen och Stora och lilla Jolpan (se bilden). Det var inte fullt så brötigt och kuperat som Lådnaön men svettig blev man så det räckte för två. Bellanders segelbåt och Senjabåten skiljdes åt och natten efteråt tillbringades på Träskö-Storö. Ett pass till? Jorå självklart. Kuperat? Å fy fan! Brötigt? Om möjligt ännu värre! Fårbajs? You bet! Drygt 12 km fick jag till. Veckan kröntes med ett härligt löppass på fastlandet. Vadå fastlandet? Värmdö är väl en Ö! Jo det är klart. 15 km vanlig härlig terränglöpning på Värmdöstigar är inte fy skam. Man kanske borde ställa upp i Ö till Ö i september? Nä det är alldeles för mycket simning! Men om man får ta båten mellan öarna räknar jag mig själv som favorit!

1 kommentar:

Unknown sa...

Börjar inte den där Pälle bli lite gammal för sport? :-P

/Hasse E