2008-07-14

Milen på 37min

För en tid sedan så skulle jag otränad försöka mig på att göra milen på terrängbana(elljusspår) så snabbt som möjligt. Detta skulle bli ett kvitto på min kondition och om den förbättras med tiden.

Så den 5 maj 2008 gjorde jag mitt första försök och tiden klockades till 41.11 och det var enligt mig i otränat tillstånd. Ja otränad menas att jag bara tränat 2-3 pass i veckan det senaste 1/2 året och innan dess varit sjuk och skadad till och från i 1,5 år. Man kan faktiskt säga att mina problem kom i och med segern på Bamm 2006, hehe.

För någon vecka sedan så gjorde jag ett nytt försök på samma mil och träningen visar att jag blir faktiskt bättre i och med min träning som har ökats från 2-3 pass i veckan till 5-7 pass i veckan.

Tiden jag klockade 7 juni blev 37.25 och vittnar till att jag faktiskt kan vara snabb trotts att jag tränar mest uthållighets träning.
Vad är då syftet med att vara snabb?
Jo jag har ett mål att ta mig under 35min på min mil som jag kör och det hoppas jag kunna klara av innan årets slut. Sen om det är dumdristigt eller inte det låter jag er avgöra =)

Inga kommentarer: