2008-08-19

3 PB

Jobba jobba joooobbba
Fick i morse en fråga från en jobbarkompis om jag var nervös. Vet inte sa jag för jag har inte hunnit känna efter. Fan jag har inte ens tränat klart och än mindre börjat packa. PACKA hmmm man kanske måste handla något? Frågan är hur man ska hinna med allt idag? Först e de jobbé - jobbé? - ja jobbé! (utallas med Gotländsk kenoröst) eller varför inte Bajenklackens jobba-jobba-jooobba. Efter det ska det handlas, packas (glöm inte det långa stödförbandet minst 8 cm brett och 2 meter långt), ätas, läggas barn, inspelas rockenrollskivor. Sova? Tågresan är ju för tusan 20 timmar får sova då... I morgon 18:12 går tåget glöm inte det!

10 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har fan redan både jobbat, tränat, packat och lagt barnen... Känner mig rastlös. Vad ska jag göra? Har ju inga skivor att bränna heller. Tänkte ta med en resegrammofon och en back singlar istället...

Nervös? Icke då! Det här är ju ett rutinjobb. Ingen risk att man snubblar på första häcken liksom (det är väl först på banketten man börjar snubbla över häckar - HAHAHA, den höjde ju inte den intellektuella nivån här på sajten direkt).

Anonym sa...

Jag har inte hunnit äta upp mig ännu. Dagens lunch är startskottet för kolhydratsladdningen. Och i år har jag till och med skippat det där med tömning av kolhydrater.

Packa? Det får bli på onsdag kväll!

Anonym sa...

Pälle ska du ha stavar på BAMM?
Vad e d för kärringfasoner.
Du kommer att ångra dig att du tog med dem i så fall.

Vi är hårda Rockers som inte behöver fjållhjälpa av ett par stavar, här är det råstyrka i benen som ska bära fram er.

Pälle sa...

Tomas jag ska ha stavar på BAMM!
De e inga kärringfasoner.
No way in hell att jag kommer att ångra mig i så fall.

Team Rockrunners II är mjuka schlagerdiggers som inte ställer upp. Team Rockrunners I är hårda rockers som ställer upp med råstyrka i ben OCH armar som bär fram oss.

Är det inte så att det är dom riktigt hårt rockande unika världselitidrottsmännen som vågar testa nya saker? Gunde Svan, Per Elofsson, Pälle Hedlund...

Unknown sa...

Pälle, ska du ha stavarna att lira låtsasgitarr på när du rockar runt där på fjället:-) Själv ska jag lira trummor med SI-pinnarna...

Unknown sa...

Äta ja... Det är ostbågar och öl som gäller. Kolhydrater är för sprinters. Här ska det va FETT!

Anonym sa...

Bra lasse, du har fattat vikeln med uppladdning =)
Pälle ska ju banta så räkna med att få bära hans rygga när han e matt i både kropp och armar =)

Spring med stavar du pälle, men jag tror du kastar dem efter dag ett ;)

Pälle sa...

Väger fortfarande 72-73 panner så mitt svettopass hjälpte inte. Jo ikväll efter packningen blir det chips och cd-inspelning. Kan man komma upp på 72,8 kg tro?

Pälle sa...

Ryggsäcken väger 4,1-4,2 panner utan energi och vatten. Då har jag med extrastrumpor och både vindbralla, regnbralla och dubbla långkalsonger. Slutpackningen blir givetvis med bara vindbralla (finväder) eller bara regnbralla (fulväder) och det ena paret långkallingar (även det beroende på väder).

Sen väger trunken desto mer. Måste ju få plats med rock-t-shirts, cdplatter, sportdryckspulver och sånt som man har med sig när man åker på en vanlig löparhelg!

Väl mött i Björkan eller på tåget!

Unknown sa...

Jo väl mött du...