2008-08-17

5 PB

20 timmar är en lång resa och teamet brukar få till en sudokutävling för att få tiden att gå. Snacka om att det är prestige i potten och då är det viktigt att förbereda sig ordentligt. För att kunna klå Lars har jag tränat hårt med DN:s dagliga svåra. DN:s dagliga lätta kan man hoppa över av samma anledning som att man inte ska springa sprint. Tyvärr missade jag DN:s supersvåra i fredags. Men vänta lite nu den borde ju ligga i pappersinsamlingen...

...Ha hittade den! Fyra olösta Sudoku. LÄTT = sprint = malmtåget. MEDEL = medeldistans = BAMM 30. SVÅR = långdistans = BAMM 50. SUPERSVÅR = ultralång = BAMM 70. LÄTT och MEDEL är ingen mening att slösa bläck på men SVÅR och SUPERSVÅR blir fina fisken. Nu du Lars blir jag svår att tas med på tåget!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om man kunde klara Bamm 70 lika smärtfritt som en supersvår Sudoku... Då hade man ju varit kung på fjället ;-)

Pälle sa...

Härligt Rocker men du ska ju flyga så du hinner väl inte fylla i så många siffror innan ni ska landa. Kanske på transferbussen då den tar väl lika lång tid som flygresan?

På bilden kan man se att det är Lars som fyller i. Hur ser man det då? Jo det är alldeles blankt. Hepp!

Unknown sa...

Helvete! Den där träningen ligger jag klart efter med. har ju inte löst en soduku (ja ni ser, jag kan ju inte ens stava till det) på hela sommaren..

Men känn dig inte för säker Pälle. Jag har tre dagar på mig att tokträna!!! Och det borde räcka:-)