2008-08-28

SLEEPING BAG

When it's cold outside and you want to sleep in
go for a pallet that's so nice and thin.
Zip it on around while it's on the ground,
spread it out and lay it on down.
Slip inside my sleeping bag,
slip inside my sleeping bag.

You're afraid of the dark, baby, no need to be shy.
We'll talk about some lovin' while we look at the sky...

...men vänta nu här blev det lite snuskigt! Nog för att Litepac Supair är litet och cosy (nästan som en sovsäck när man tänker efter) och man måste ligga sked för att få plats men någonstans drar Team Rockrunners (I) gränsen. Varsin sovsäck fan!

Låten är såklart ZZ Tops gamla hit från 1985 års AFTERBURNER. Den är skriven av Billy Gibbons (som har skägg), Dusty Hill (som har skägg) & Frank Beard (som heter skägg). Det är en utmärkt BAMM-låt som är med på 2008 års bästa skiva "BAMM - 2008 - BÄMM!"

5 kommentarer:

Unknown sa...

Att ha bilder på mig och lägga in texten till en zz top låt tycker jag allt är ett oförlåtligt övertramp. Ja men det är ju just vad zz top gjorde på dylika platter som just afterburner (ja jag har ägt den, men det förklarar jag med pubertal sinnesförvirring) som jag med kraftfull tydlighet måste ta avstånd från...

Nu går det ett rykte om att zz top ska spela in en skiva som kompband till Roky Erikson. Lite på mig: det är en skiva världen inte behöver och det är ett övergrepp på hela musikhistorien. För Rokys del kan det ju förstås bara förklaras som sinnesförvirring - kanske borde han förblivit omyndigförklarad...

Pälle sa...

Men det var väl ett himla gnäll på dig!

Nästa inlägg blir en bild på dig med en låttext av rammstein !

Unknown sa...

Jag har hört att Rammstein ska kompa Sonics på deras comebackskiva...

Pälle sa...

Va e de sant?!?

Hittade en annan bra bild med ett utmärkt soundtrack till. Tänk dig dig själv i dina snygga smäckra tights där du springer på ett snöfält i solnedgången. Nog fan ser det inte lite ut som att du, jo fan, det ser ut som du nynnar på DEPECHE MODEs "I just can't get enough" fan!

Unknown sa...

Nej, det är inte sant, det där med Sonics och Rammstein alltså...

Ska jag vara helt ärlig hade jag riktigt stora problem dag 2. Jag kunde inte få ur en viss låt ur skallen, nämligen "Majas bokstavsvisa A"

"Vi har en ask, den är minst 100 år,
den blir bara större ju mer åren går.
Vi har en gunga på lägsta grenen,
där brukar jag sitta och dingla med benen"

Du kan ju fatta att jag ville komma i mål fort.. Det var faktiskt riktigt läskigt. Kunde ju ha blivit ett psykiskt sammanbrott om banan varit längre...