2008-09-17

KLURIGT

Att använda Quickroute är klurigt. I alla fall såhär i början nybörjare som jag är. Det var ett himla sjå att passa in linjen så det blev som jag sprang. Nu när det är klart kan man väl säga att det är ganska klurigt att springa teknikträning, kanske inte lika klurigt som Quickroute, men klurigt. Vad som inte framgår av Quickroute är att jag startade från vindskyddet och hade elvan som ettan. Det framgår av min snygga triangel som jag gjorde i Paint. Ett program som också är klurigt.

9 kommentarer:

Pälle sa...

Undrar vad kontroll 20 gör där i mitten? Såg den inte när jag sprang, såg den inte när jag passade in rutten igårkväll, såg den inte förrän nu. Hade jag sett den igår hade jag givetvis sprungit dit.

Jag sprang alltså 11 till 19, inte 20, till ordinarie starten, 1 till 10 och till vindskyddet. Att jag inte sprang hela vägen till start berodde på att mörkret kommer med Metallicahastighet vid den här årstiden.

Unknown sa...

Vilken typisk Hemmestakartabana...jag har nog lagt nästan exakt likadant flera gånger. Men fan vilken snygg karta. sådär kommer jag inte ihåg den.. Men var har branten strax s. om kontroll 13 tagit vägen? Och klippblocket v. om kontroll 20 är nu bara en sten. det är bra. Jag letade alltid efter en koja när jag skulle ha den kontrollpunkten...

Unknown sa...

Äsch, nu kolla jag kartan i helbildsstorlek. Både branten och klippblocket är ju där.. Men mysko är att revideraren inte fått med stigen som går ungefär mellan 9 - 10... Den hade ju gett tex dig ett annat vägvalsalternativ där..

Anonym sa...

Kvickrutt var ju kanonbra! Använde den för att se var jag egentligen sprang på Bamm!

Pälle sa...

Jag tycker det var ett himla sjå att få in rutten på 19 kontroller i femtioelva olika riktningar. Det kanske var lättare på BAMM-banans långsträckor. Sen är väl du en sån där hacker så för dig var det väl lätt :-D

Anonym sa...

Vafan måste man skaffa sig en Garmin 305 GPS för att hänga med er snack eller :(
Har en ny skrivare med scanner på nu så jag lär väl införskaffa mig på en GPS då :S

Pälle sa...

Köp köp köp! Jag vill se ett djävligt utförligt OMM-reportage.

Istället för mina torftiga BAMM-kartklipp med ett rött streck (jag har kört copy+paste från Runoway) vill jag se er rutt inklistrad från Quickroute med snygga olikfärgade streck.

Anonym sa...

Köp, för tusan. Men det är Garmin 405 som gäller! Tycker du att den är för dyr, kvista över till USA och köp den där ;-)

Anonym sa...

Nu e en JÄVEL beställd, det blev en 305:a för 1995kr från PC City.

Nu ska jag tame fan vara lika heta som ni, bara förkylningen ger sig så ska det tränas på utav bara helvete, snart drar vi till OMM och spöar de bleka engelsmännen =)