2008-11-27

MÅLBILDER och ACTIONBILDER (2)

Läste Emmas kommentar från igår och den bara måste saxas in här: "Målbilder är inte lika roligt som actionbilder från banan". Kan inte säga mycket annat än - jag håller med!

Kika på den här actionbilden från banan för den är hur rolig som helst. Först ser vi en knashurtig kille. Knas eftersom han har pannlampa på dagen - roligt! Hurtig eftersom han ligger först och drar - roligt! Kille eftersom han är kille - roligt! Han ser ut att dricka samtidigt - är han verkligen kille? - Killar kan väl bara göra en sak samtidigt utan att ramla? - roligt! Fast han kanske inte dricker utan håller bara i flaskan eftersom han är så hurtig - roligt! Tittar vi närmare kan vi se att kartan ser knögglig ut - roligt! Hur det är med tumgreppet? Har han koll på var han är? Nä troligen lägger han för mycket krut på att dra, dricka och orientera. Han är trots allt kille och tre saker samtidigt är att gå över gränsen - roligt!

Orienterar killen bakom? Det vore roligt om han gjorde det! Nä hans uppsikt är bakåt -ännu roligare! Han ser ut att skrika något - roligt! Kan det ha varit KOM IGEN NU! - roligt! Tittar vi närmare kan vi se att kartan är helt hopvikt - roligt! Hur är det med tumgreppet? Har han koll på var han är? Nä troligen lägger han för mycket krut på att skrika och orientera. Han är trots allt kille och två saker samtidigt är att gå över gränsen - jätteroligt!

Orienterar killen som ligger sist då? Det vore roligt om han gjorde det! Nä han har fullt sjå att sätta ena foten framför den andra - ännu roligare! Han ser ut att grina illa - roligt! Tittar vi närmare kan vi se att kartan är helt perfekt vikt - roligt! Hur är det med tumgreppet? Har han koll på var han är? Nä helt säkert lägger han allt krut på att sätta ena foten framför den andra. Han är trots allt kille och en sak samtidigt är att gå över gränsen - superjätteroligt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Pälle, detta måste vara årets bästa inlägg, klockrent överensstämmande och grymt roligt :)

Anonym sa...

Roligt! :-)

Kart-Bosse sa...

Hela inlägget är supersuperjätteroligt!

s-kils sa...

jag fattar inte det roliga... men så är jag ju ingen orienterare heller. :-)

Anonym sa...

jag fattar inget heller å jag har orienterat sedan jag var 4 år.

Pälle sa...

Ni fattar inte - det är roligt - jag fattar inte heller - det är jätteroligt!

Nu är vintern slut - det är inte så roligt. Skidsäsongen är slut. Ett pass hann det bli. Jag startade vårsäsongen idag - det var inte så roligt - det var blött - jätteblött!