2008-11-09

Träningshelg i Kungliga Ockelbo

Helgen uppe i Ockelbo startade med ett Lördags-låååååångpass uppe på bergen kring Rönnåsen i Ulvsta. Där familjen på besök hos sonens morföräldrar.

Jag var grymt sugen på ett riktigt tufft pass med många höjdmeter och ett pass över 2tim. Första delen var lättlöpt men efter 50min så kom en stigning på 120m och det på 2km löpning. Den biten skulle bara gå hårt och jag höll bra tempo och segade mig till toppen av Häståsen. Väl där blev det en PowerBar gel och dricka. Sista delen var blandad löpning av grusvägar och mindre stigar och många mer höjdmeter. Total stigning på passet blev ca. 1000 höjdmeter.

Söndagens pass bestod av att Valbo AIS orientering arrangerade en återkommande ploytävling där man springer på gammla kartor från förr och där mycket inte stämmer för utom kurvbilden. Jag hade redan innan klargjort att det skulle bli träning och inte tävling för min del.

Att bara få njuta av ett pass i skogen är mer än vad man kan begära av ett träningspass. Inledningan gick rätt bra men efter hälften så började jag missa och sen var det kört. Ja kört menas med att jag skulle missa mer. Väl i mål så var jag ca.25min efter segraren. Men jag är mer än nöjd av min insats denna helg.

Får hoppas veckan träning kan ge oss ett fint resultat på årets sista tävling nästa helg.

Inga kommentarer: