2009-01-28

Icebug med bett i



Under dagens pass så visste jag redan från början att det skulle vara blixthalt på grusvägarna jag skulle vara på. Så jag tog på mig det bästa en löpare kan ha vid ett sådant underlag, mina ICEBUG.

Först var jag lite rädd att gå på för fullt men jag kom till mina sinnes fulla bruk efter ett par hundra meter och märkte att det var ett Jävla bett i dem. Visst halt var det men jag kände mig tämligen säker i mina ICEBUG.

Nog har jag slitit ut några skog i mina dagar på alla mina tusentals löppass genom åren, men aldrig har jag väl haft ett så bra par skor som mina ICEBUG.

Ska du köpa nya skor, köp ICEBUG.

Fan vi kanske ska kolla om dom vill sponsra oss, så fint jag skriver om dem =)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Skor ja! För oss räcker det ju inte med ICEBUG´s. Man måste ha följande uppsättningar för att lyckas med denna idrott:

- Vanliga löpskor (stötdämpande när det är mkt träning.
- Gymskor, för gymmet (används förmodligen endast av Pälle)
- Orienteringsskor, för just det orientering.
- Trailskor för tuffare förhållanden där löpskorna går bet.
- Icebug´s eller liknande där trailskorna går bet.
- Sandaler, för ömma fötter efter tävlingarna.

Har jag glömt ngt?

Pälle sa...

Det får inte gå till överdrift så gymskorna kan ersättas av ett par avlagda vanliga löpskor.

Du glömde:

- Simfötter, bra i simbassängen, extra bra om man simmar kasst!
- Skridskor, världens hårdaste sport är... HÅCKYBÅCKY
- Skidskor, nej inte skridskor, SKIDskor, aka pjäxor, för såna som åker slättförs.

Annars föredrar jag flipflops efter tävling :-D

Unknown sa...

-Pjäxor för längdskidor
-Pjäxor för slalomskidor
-Pjäxor för snowboard
-Pjäxor för telemarksskidor
-Pjäxor för isklättring

Åsså klätterdojor såklart!!!

Men det är sant, några skor för gymaktiviteter har jag inte...

Unknown sa...

Pälle, varför gör du inlägg samtidigt som mig för???

Pälle sa...

Jag trodde du inte räknade skidor som träning, JU! Du har väl bara ett par skor - löpskor!

Jag var fan 3 minuter före fan. Jag tror faktiskt att jag sprang 3 minuter fortare på 4x4 minutersintervallerna igår åxå.

Het fan!

Unknown sa...

Tur att jag inte har dig som elev på mattelektionerna...

Fast jag hann faktiskt mellan 200-300 meter längre än dig på fyraminutingarna - förvisso plant och ohalt, men ändå...

pjäxor behöver man förstås inte för att utöva VÅR sport, men pjäxor behövs för att ha kul på vintern!!! Där satt den!

Pälle sa...

12:23 - 12:20 = 3 minuter. Det fixade jag helt utan räkneapparat. Tror nog fan inte jag behöver en lektion i det. Jag är värsta matteprofessorn fan!

Tänk på att jag sprang på elljuspåret i mina VJ SMacG.

TT:n har sagt att det viktiga är inte hur långt man hinner utan hur hårt man får jobba. Jag vann!

Pälle sa...

Jag har lagt in en ny bild i profilen. Snygg va?

Anonym sa...

ASful pälle, svara på mitt SMS.

Pälle sa...

Jag är visst snygg. Ska jag svara så måste du säga att jag är snygg. Sen måste du SMSa på mitt nya nummer som jag är säker på (att jag tror att jag hoppas) att jag mailat dig.

Anonym sa...

:S ne inte visste jag det :(
Vad e d nya nummret?

Visst e du snygg, i alla fall på bilden ;)

Pälle sa...

Jag kan ju inte lämna ut det nya numret bara sådär då kommer alla fans att ringa hela tiden, särskilt nu med den nya bilden.

Numret har du ju fått ju. Om inte annat fick du det när vi nyss pratade på (den andra) (inte den andra mobilen) (den fasta telefonen) (ja jag har fortfarande en sån) telefonen.