2009-08-31

6 minuters intevaller

Utvärdering

Jag Började med att värma upp ich stretcha i 15min sen började helvetet.

Första intervallen var jag pigg så jag körde på lite för fort på motionsspåret, jag passerade en lång tung backe och 3 mindre. Jag tyckte nog att den intervallen var helt ok för mig. Jag kom hela 1,51km på intervallen, inge 3 min tempo presis ;)

Andra Intervallen var samma som första fast omvänd, så nu slapp jag den branta långa backen och den blev mer lång och låglutande. Men lik förbannat var det på något sett jobbigare nu. Tog nog ut krafterna på första intervallen. Denna intervall avverkade jag 1,37km, vilket måste bero på att jag var tröttare.


Tredje intervallen var halva första och sen tillbaks. Fick på så sett ta den branta backen igen. Jag var lite piggare men det berodde nog på att det var den sista av dem. Kom 1,36km denna gång, men den var nog lite jobbigare i min syn.


Med 2min vila mellan intervallerna så vart detta ett bra pass tycker jag. Då det är lite längre intervaller så gör det att det blir mer ett medeldistanstempo än en sprintintervall. Man ska nog ligga på 70-75% för att orka alla tre i bra tempo. Sen ska de nog utföras på lite mer flackare terräng än vad jag valde.

Inga kommentarer: