2009-09-01

TEAMTRÄNING PÅ DISTANS

Eftersom Tompa körde intervallträning igår ville jag inte vara sämre. Nu alldeles nyss på morgonen dängde jag i med tre lika tunga sexminutersintervaller. Tomas verkade grymt missnöjd igår och jag borde inte vara helt nöjd med mitt pass.

Första intervallen gick lätt och landade på 1,41 km = 4:15 min per kilometer. Djurönäset spåret är FETT JOBBIGT (citerar Johanna rätt av) med FETT GRYMMA BACKAR (jag kan fortsätta citera hela förmiddagen) och jag andades FETT TUNGT (men nu räcker det).

Andra Intervallen var samma som första fast samma en gång till, alltså inte omvänd. Backarna var lika FETA och jag hann exakt lika långt, 1,41 km. Nu citerar jag Tompa "Lik förbannat var det på något sett jobbigare nu." och Johanna FETT GRYMT MED SVETT.

Tredje intervallen var samma som första och andra så nu blev det ett tredje varv. Nu var det ännu jobbigare så jag säger FETT FETT. Det blev 1,36 km = 4:24 min per kilometer. Jag trodde jag var lite piggare men det berodde väl på att jag var FETT TRÖTT I SKALLEN.

Håller med Tomas om att det är ett bra pass. Man skulle såklart vilja ha mer vila men det blir ju jobbigare med lite vila och det måste ju vara bra. Sen ska de nog utföras på lite brantare terräng så man blir ännu tröttare. Nu får vi se hur det går för Tomas med 4x4 så kanske jag kan knäcka det i morgon. Teamträning på distans är kul!

Inga kommentarer: